کد و رمز بازي ها - GameCheats
پيام مدير سايت: سلام و خسته نباشيد به بازديد کنندگان و کاربران محترم، به وبسايت ما خوش آمديد اميدوارم که لحظات خوبي را در وبسايت ما سپري کنيد.

 

دوستان برخی از مطالب که در این راهیابی آمده است صحیح نیست مانند وجود الهه ویرانی یا آمدن پدر بزرگ بعد از سه سال که اصلا منطقی نیست چون پدربزرگ مرده و مزرعه به ارث رسیده برای شما یا مسله رفتن به شهر ،اب پاش بینهایت و...

البته برخی از مسایل بازی را هم به درستی بیان نکرده مثلا به دست اوردن شکلات که برای تکمیل لیست اشپزی نیازه و فقط از یک راه میتونید به دست بیارید 14 زمستان دختر هایی که قلب بنفش یا ابی دارند برای شما شکلات میارن اگر قلب شان زرد یا قرمز باشد کیک شکلات میارن که به درد نمیخوره

یا وجود کارتیج پاکت استیشن در بازی، که یک مموری کارت انحصاری بوده که فقط در تعداد محدود فکر کنم برای نسخه ژاپنی منتشر شده بود و بسیار کم یاب هستن و چیزی نیست که بشود در بازی بدست اورد 

و اینکه اگه توی سال سوم بازی رو ببرید  میتونید تا چندسال که بخایید بازی رو ادامه بدید ولی اتفاق خاصی نخواهد افتاد

برخی مسایل مهم بازی از جمله دوستی با دیگران رو هم در حاشیه قرار داده و هیچ چیز دقیقی از علایق شخصیت ها ، تاریخ تولدشون و نتیجه و پیامد های دوستی با آنان ننوشته 

اکثر مواردی که در این راهیابی امده است شایعاتی بودن که در فروم ها مطرح شده بودن و صحت نداشتن ولی با اینحال متاسفانه لوح خانه اینهارو ترجمه و در راهیابی قرار داده

و اینکه بازی اینقدر هاهم که در اینجا میگه پیچیده و سخت نیست و به راحتی میتونید بدون استفاده از کد بازی رو به خوبی پیش ببرید خودتون رو زیاد درگیر چرندیات کتاب نکنید و از بازی لذت ببرید 

 

  فصل برداشت : (يا مزرعه دار)

 

 

 

بازی برداشت محصول یا مزرعه‌دار در سال 2000 برای پلی‌استیشن یک ساخته شد که توانست یکی از بازی‌های محبوب و پر طرفدار این کنسول در آن زمان شود. بعدها این بازی برای کنسول‌های دیگر از جمله PSP و PC نیز تبدیل شد که با توجه به استقبال خوبی که از این بازی شد و هم اکنون نیز افراد زیادی این بازی یکی از بازی‌های مورد علاقه‌شان است نگاهی دوباره به این بازی می‌اندازیم.

این راهنما تمامی نکات بازی را به طور کامل به شما آموزش خواهد داد. گرچه در ابتدا ممکن است کمی گیج شوید اما بعد از خواندن راهنما و تجربه‌ی عملی آن‌ها در بازی، تمامی قسمت‌های بازی را یاد خواهید گرفت. این راهنما شامل موارد بسیاری است، اعم از معرفی تمامی مکان‌های شهر (ساحل،مغازه‌ها، کتابخانه، بیمارستان، سوپرمارکت، مسافرخانه، میدان شهر و …)، معرفی تمامی شخصیت‌های بازی به همراه علایق، تاریخ تولد و خصوصیات رفتاریشان، معرفی تمامی محصولاتی که قادر به کشت آن‌ها هستید مانند سیب زمینی، شلغم، هویج، آناناس، توت فرنگی، خیار، گوجه، بلال و ….، آموزش خریداری وسایل برای آشپزخانه،آموزش و دستور پخت صدها غذا، آموزش چگونگی شرکت در مسابقات (همچون پرتاب گوجه، شنا، اسب سواری، آشپزی و…)، معرفی جداگانه‌ی 5 دختر که قادر به ازدواج با آن‌ها خواهید بود، توضیح و راه حل تمامی سوالات و حوادثی که در بازی رخ خواهد داد و بسیاری مطالب دیگر.

پیشنهاد می‌شود ابتدا یک بار راهنما را به طور کامل بخوانید و بعد بازی را آغاز کنید. در حین بازی نیز از راهنما هم استفاده کنید! شما ابتدا در فصل بهار هستید (در این بازی 4 فصل وجود دارد، هر فصل 30 روز، و روزها 24 ساعت هستند که هر ساعت در این بازی 1دقیقه طول خواهد کشید) و طبق راهنما برای خرید محصولات مخصوص فصل اقدام کنید .

اين بازی بسيار جالب و تماشائی مي‌باشد كه مدت‌های زيادی شما را سرگرم خواهد كرد.

شروع بازی در فصل بهار است و شهردار شهر با شما صحبت كرده و به شما سه سال فرصت مي‌دهد تا بتوانيد مانند پدر بزرگتان شهرت كسب كنيد. در آغاز g500 پول داريد.(ج واحد پول).

1-محصولات: اول بايد نام محصولات را شناخته و دانه‌های آن را از سوپر ماركت بخريد. Won چينی نيز سبزيجات، ميوه‌ها و گل‌های عجيبی كه در سوپر ماركت يافت نمي‌شود را با قيمت بسيار گران مي‌فروشد. سبزيجاتی كه در سوپر ماركت وجود دارد، ارزان مي‌باشند، بنابراين سعی كنيد در ابتدا از سوپر ماركت خريد كنيد. در آغاز بايد چوب‌های نازك را با تبر خورد كرده و سپس علف‌های هرز را با داس ببريد و زمينتان را شخم بزنيد. مي‌توانيد زمينتان را 2X3 يا 3X3 شخم بزنيد. اگر 3X3 شخم بزنيد، مركز زمين شخم زده را نمي‌توانيد آب دهيد. تنها با بالا بردن درجه آبپاش(Watering Can) و يا با مراجعه به كارگرهای كوچك كه در كلبه ای در پشت كليسا زندگی مي‌كنند مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد. اگر نمي‌توانيد از روش شخم زدن 3X3 استفاده كنيد، يعنی درجه قدرت آب‌پاش شما كم است، از حالت 2X3 استفاده كنيد تا بتوانيد تمام نقاط شخم زده زمين را آب بپاشيد. گاهی اوقات در محل شخم زده علف‌های هرز مي‌رويد، كه مي‌توانيد با داس آن‌ها را از بين ببريد. وقتی زمين را شخم زديد به سوپر ماركت رفته و بذر و دانه بخريد و آن‌ها را در محل شخم زده بپاشيد و هر روز یک نوبت به آن‌ها آب بدهيد كه بعد از چند روز رشد خواهند كرد.

در اينجا ليستی از محصولات را برای شما گرد آورده‌ايم.

A: سوپر ماركت      1-فصل بهار Spring

a- شلغم Turnip   قيمت: ج120

فروش برای هر محصول: ج60

رشد مجدد: رشد نمي‌كند.

b- سيب زمينی Potato قيمت: 150ج

فروش برای هر محصول: 80ج

رشد مجدد: رشد نمي‌كند.

c- خيار Cucumber قيمت: 200ج

فروش برای هر محصول: 100ج

رشد مجدد: بعد از پنج روز

2- فصل تابستان Summer

a- ذرت Corn  قيمت: 300ج

فروش برای هر محصول: 100ج

رشد مجدد: بعد از پنج روز

b- گوجه فرنگی Tomato  قيمت200ج

فروش برای هر محصول: 60ج  رشد

مجدد: بعد از سه روز

Cـ Onion پياز      قيمت: 150ج

فروش برای هر محصول: 80ج

رشد مجدد: رشد نمي‌كند.

3- پاييز Fall

a- چغندر Sweetpotato  قيمت: 300ج

فروش برای هر محصول: 120ج

رشد مجدد: بعد از سه روز

b-Eggplant بادمجان  قيمت: 120ج

فروش برای هر محصول: 80ج

رشد مجدد: بعد از سه روز

c- هويج Carrot  قيمت: 300ج

فروش برای هر محصول: 120ج

رشد مجدد: رشد نمي‌كند.

4- زمستان Winter: در زمستان شما هيچ محصولی را نمي‌توانيد روی زمين شخم زده بكاريد مگر اينكه يك گلخانه داشته باشيد. همچنين مي‌توانيد چيزهای ديگری را كه به نظرتان با ارزش می‌آيد در معدن به دست آوريد. در ضمن همه‌ی روزها مي‌توانيد به ماهيگيری برويد.

5-همه‌ی فصل‌ها بجز فصل زمستان: علف را به غير از فصل زمستان در همه‌ی فصل‌ها مي‌توانيد بكاريد. علف وقتی به اندازه كافی رشد كرد مي‌توانيد آن را با داس بريده و به عنوان علوفه برای گاو و گوسفندها استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد به دام‌هايتان اجازه دهيد در زمين چرا كنند. با اين كار علف‌ها بهتر رشد مي‌كنند.

a- علف    قيمت: 500ج

قيمت فروش: نمي‌توانيد آن را بفروشيد

رشد مجدد: نامعلوم. علف هيچ موقع نمي‌ميرد.

بعد از فروش صد محصول مي‌توانيد سه محصول مهم را بخريد.

بهار Spring   

توت فرنگی Straw Berry قيمت150ج     فروش برای هر محصول: 30ج

رشد مجدد: بعد از دو روز رشد مي‌كند.

تابستان: Summer

كدوتنبل Pum Pkin  قيمت: 500ج

فروش برای هر محصول: 250ج

رشد مجدد: رشد نمي‌كند.

پاييز Fall   

اسفناج Spinack  قيمت: 200ج

فروش برای هر محصول: 80ج

رشد مجدد: رشد نمي‌كند.

(Won محصولات ديگر هر فصل و گل‌های رنگارنگ را مي‌فروشد).

a- كلم پيچ Cabbage  قيمت: 500ج

فروش برای هر محصول: 250ج

رشد مجدد: رشد نمي‌كند.

b- آناناس Pineapple قيمت: 1000ج

فروش محصول: 500ج

رشد مجدد: بعد از پنج روز

Cـ فلفل سبز Green Pepper  قيمت 150ج   فروش محصول: 40ج

رشد مجدد: بعد از سه روز

d-گلMagic Red Flower قيمت: 500ج

فروش: نمي‌توانيد بفروشيد.

رشد مجدد: رشد نمي‌كند.

e-گل گربه صورتی Pink Cat Flower قيمت:300ج

فروش: نمي‌توانيد بفروشيد.

رشد مجدد: رشد نمي‌كند.

f-گل كاغذی Toy Flower  قيمت 400ج

فروش برای هر محصول: نمي‌توانيد بفروشيد.

رشد مجدد: رشد نمي‌كند.

g- پرتقال بم Orange Cup قيمت: 1000ج

فروش محصول: نمي‌توانيد بفروشيد.

رشد مجدد: رشد نمي‌كند.

3- با حيوانات اهلی مي‌توان ثروتمند شد:

حيوانات اهلی همگی رام هستند، شامل گاو، گوسفند، سگ، اسب، ماهی، مرغ‌ها. كه شما را زود ثروتمند مي‌سازند.

a- اسب Horse: شما مي‌توانيد يك اسب كوچك زيبا و دوست داشتنی را در شروع بازی در مزرعه Yodel Ranch ببينيد.

بعد از اينكه اسب را در اختيار گرفتيد مي‌توانيد با اسبتان صحبت كرده و آن را تميز كنيد. كه هر روز بايد اين كار را انجام دهيد. همچنين مي‌توانيد به او اجازه دهيد تا در روزهای خوب و آفتابی، بيرون از اصطبل به بازی بپردازد. فقط آن را در روزهای بارانی بيرون نياوريد. همچنين مي‌توانيد چوب‌هايی را با فاصله در جلوی اصطبل بكاريد تا اسب در روزهای بارانی بيرون نيايد. اسب در روزهای بارانی زياد نمي‌تواند از مزرعه دور شود بنابراين شما به راحتی مي‌توانيد او را يافته و به اصطبل برگردانيد. بعد از یک سال اسب شما رشد كرده و بزرگ‌تر مي‌شود. مي‌توانيد با استفاده از خورجين و زين، سوار اسب شده و در مسابقات اسب سواری شركت كرده، از آن لذت ببريد. اگر مي‌خواهيد در مسابقات سواركاری برنده شويد بايد هر روز سوار اسب شده به او آموزش بدهيد. چيز خوبی كه در بازی وجود دارد اين است كه اسب شما به غذا احتياج ندارد. فراموش نكنيد، برای اينكه او را پيش خود بياوريد بايد از سوت مخصوص اسب استفاده كنيد.

b- سگ Dog: در ابتدا شما يك سگ كوچك بسيار زيبا در اختيار داريد كه در آغاز بازی همراه شماست. احتياج نيست به او غذا بدهيد. فقط برای او سوت بزنيد و هر روز يك بار او را از زمين بلند كرده و دوباره زمين بگذاريد. در يكی از روزها Won به طرف خانه شما مي‌آيد و برای سگ يك توپ بازی به قيمت 100ج مي‌آورد. مي‌توانيد توپ را خريده و از آن برای آموزش سگ استفاده كنيد. با اين كار سگتان از سگ‌های ديگر سريع‌تر مي‌شود و موقعی كه برای گاوها و گوسفندها زنگوله مي‌زنيد او آن‌ها را كنترل مي‌كند. از ديدن مسابقه سگ‌ها در فستيوال نيز مي‌توانيد لذت ببريد و اگر مي‌خواهيد در مسابقه برنده شويد او را هر روز آموزش بدهيد.

c-ماهی Fish: اين يك نمونه جالب است. شما مي‌توانيد حيواناتی خيلی كوچك و زيبا را از درياچه با قلاب ماهيگيری گرفته و برای آن‌ها از سوپر ماركت غذا تهيه كنيد. غذای آن‌ها ارزان بوده و محل نگه‌داری ماهي‌ها در حوضچه مي‌باشد. اگر تعداد ماهي‌ها زياد باشند بعد از بزرگ شدن با هم بازی مي‌كنند. در زمستان برای ماهي‌ها نمي‌توانيد غذا ببريد.

d-مرغ و جوجه‌ها Chicken: اين حيوان عجيب را مي‌توانيد از مرغداری واقع در مزرعه Poultry Farm بخريد. قيمت آن 1500ج مي‌باشد. كافی است كه تنها يك بار آن را بخريد. او هر روز برای شما تخم مي‌گذارد و مي‌توانيد يكی از تخم‌ها را در محل جاگذاری تخم گذاشته تا بعد از چند روز تخم به جوجه تبديل شود. شما بايد هر روز به مرغتان غذا بدهيد تا تخم بگذارد. مي‌توانيد در قسمت چرخ آبی، سمت رودخانه رفته و يك دانه ذرت در آ‎نجا قرار داده، كه هر بسته ميوه ذرت برابر ده بسته غذای مرغ مي‌باشد. تخم مرغ بعد از سه روز به جوجه تبديل مي‌شود. در ابتدا مي‌توانيد پنج جوجه داشته باشيد، اما اگر مرغداری‌تان را بزرگ‌تر كنيد تا ده مرغ هم مي‌توانيد در مرغداری داشته باشيد. اندازه تخم مرغ‌ها متفاوت مي‌باشند. چيز ديگری كه مي‌توانيد از تخم مرغ درست كنيد سس مايونز است كه بايد دستگاه مايونز درست كن را بخريد و آن بسيار ارزان است.

e-گاوها Cows: اين حيوان بسيار شاد و زيبا مي‌باشد و برای شما پول زيادی به همراه دارد، غذای آن نيز بسيار ارزان است. هر روز به او علوفه بدهيد تا بزرگ شده، شير بدهد. مي‌توانيد گاو را به مزرعه هدايت كنيد تا علف بخورد. با اين كار علف نيز بهتر رشد مي‌كند. وقتی گاوتان بزرگ شد مي‌توانيد به او دارو تزريق كنيد تا آبستن شود (C.M.Potion). در موقع حاملگی نمي‌توانيد از او شير بگيريد. ظرف شير و مقدار آن در حالت‌های(قلب‌های) مختلف تغيير مي‌كند. او درجه‌های مختلفی از مقدار شير مي‌دهد كه عبارتند از G-B-S-M. اگر در فستيوال مسابقات گاو برنده شويد گاو شما مقدار شيرش به درجه G مي‌رسد. هر روز بايد با او صحبت كنيد، او را تميز كرده و هر روز شير او را بدوشيد تا خوشحال شود.

f-گوسفندان Sheeps: آن‌ها پشم‌های گرم دارند و برايتان مفيد هستند چون برای شما يك پتو درست مي‌كنند. اين حيوان بسيار شاد بوده و مي‌توانيد از او پول بيشتری فراهم كنيد (در صورتی كه هر روز به او علوفه بدهيد). هر هفته يك بار بعد از آنكه پشم‌ها زياد شدند مي‌توانيد آن‌ها را با قيچيClippers كوتاه كنيد. بعد از آنكه دامداريتان را بزرگ‌تر كرديد مي‌توانيد تا 20 رأس گاو و گوسفند داشته باشيد. در روزهای بارانی دام‌هايتان را بيرون نبريد. در ضمن مواظب باشيد كه سگ شما بي‌خود و بي‌جهت به طرف گاو و گوسفندها پارس نكند. بايد سگتان را به خوبی تربيت كنيد تا به موقع پارس كند. اگر اين كار را نكنيد قلب دام‌هايتان كاهش مي‌يابد. موقعی كه هوا بارانی يا طوفانی است دام‌ها را در مكان‌های خودشان نگه‌داريد. برای این کار مي‌توانيد از كارگرهای كوچك قبل از آنكه وضعيت هوا بد شود نيز كمك بگيريد. بايد هر روز به تلويزيون نگاه كنيد و وضعيت هوا را برای روز آينده به خاطر داشته باشيد.

4- مکان‌ها و قسمت‌ها در شهر Mineral Town

اين قسمت بسيار مهم مي‌باشد. شما بايد مکان‌ها را به خاطر داشته باشيد تا در هنگام بازی دچار دردسر نشويد. اگر راهتان را گم كرديد مي‌توانيد با Select نقشه را باز كرده و جای مورد نظرتان را پيدا كنيد. همچنين مي‌توانيد جايی را كه سگتان در آنجا قرار دارد را نيز پيدا كنيد. در اينجا ليستی از مکان‌های بازی را تهيه كرده‌ايم.

مزرعه The Farm: خانه شما در اينجا قرار دارد، جايی كه شما مي‌توانيد در آن استراحت كنيد. در اينجا تلويزيون، تختخواب، يك ساعت، كتابخانه و مقداری اثاثیه ديگر وجود دارد. وقتی خانه‌تان را بزرگ‌تر كرديد مي‌توانيد مقداری وسائل دیگر نیز داشته باشید از جمله تختخواب و آشپزخانه مجهز و كامل.

 مرغداری The Henhouse: محل نگه‌داری و تغذيه مرغ‌هايتان مي‌باشد.

 گاوداری The Barn: محل نگه‌داری و پرورش گاو و گوسفندها مي‌باشد.

 حوضچه ماهيFish Pond: محل نگه‌داری ماهی و هر روز بايد به آن‌ها غذا بدهيد.

 اصطبل Stable: محل نگه‌داری اسب. وقتی هوا بارانی است اسبتان را در اصطبل قرار دهيد.

 چيزهای ديگر: درخت سيب- در پائيز مي‌توانيد روزی سه عدد سيب از درختتان برداشت كنيد. همچنين هر روز مي‌توانيد عسل از لانه زنبور در بالای درخت تهيه كنيد. در لانه سگتان چيزی نمي‌توانيد قرار دهيد.

بيرون از مزرعه:

Aـ آهنگری Blacksmith: Saibra آهنگر و شاگردش در اينجا زندگی مي‌كنند. ساعت كار آهنگری از ده صبح تا چهار بعد از ظهر مي‌باشد. روزهای پنجشنبه آهنگری تعطيل است.

آيتم‌ها:

بالا بردن درجه ابزارها

c- دستگاه پنير و مايونز درست كني

B- نوشيدنی فروشی Ajawinery: manna و duke در اينجا زندگی مي‌كنند. ساعت كار از 9صبح تا 12ظهر مي‌باشد. شنبه تعطيل مي‌باشد.

شهر Town: A- شمال شهر Northtown  a- خانه Basil كه anna و basil والدين Marry در آن زندگی مي‌كنند.

b- كتابخانه Library: در اينجا مي‌توانيد با مطالعه كتاب‌های مختلف به اطلاعاتتان بيفزاييد. Marry در اينجا كار مي‌كند. ساعت كار از ده صبح تا چهار بعد از ظهر مي‌باشد. روزهای دوشنبه كتابخانه تعطيل است.

c- خانه Ellen: Ellen و Stu در اينجا زندگی مي‌كنند. Stu برادر Elli مي‌باشد. مادر بزرگشان از آن‌ها نگه‌داری مي‌كند.

خانه شهردار Thomas Mayores: شهردار در اينجا زندگی مي‌كند. پليس شهر Harris نيز اينجا زندگی مي‌كند. Kana عكاس نيز در اينجا زندگی مي‌كند.

B-غرب شهر West Town:

مسافرخانه Inn: Bardougs و Ann در اينجا زندگی مي‌كنند. آن‌ها غذاهای متنوعی مي‌فروشند. Cliff نيز در اينجا اقامت دارد و Won مرد چينی نيز از ساعت 1 بعد از ظهر در اينجا چيزهای عجيبی مي‌فروشد. ساعت كار از هشت صبح تا نه شب مي‌باشد.

C-جنوب شهر Southtown:

a-كليسا Church: Pastor Carter در اينجا زندگی مي‌كند و مراسم عروسی و عزاداری در اينجا برگزار مي‌شود. ساعت كار نه صبح تا هشت شب.

b-كارگرهای كوچك Harvest Sprites: آن‌ها در پشت كليسا، در كلبه‌ای كوچك زندگی مي‌كنند و مي‌توانيد از آن‌ها در مورد مزرعه‌تان سؤال کنید.

D-شرق شهر East town:

a-سوپر ماركت Supermarket: Karen با والدينش Sasha و Jeff در اينجا زندگی مي‌كنند. در اينجا مي‌توانيد غذاها و سبزيجات و ميوه‌های مختلف بخريد. ساعت كار از نه صبح تا پنج بعد از ظهر مي‌باشد. يكشنبه و سه شنبه تعطيل است.

اجناس فروشی: سبزيجات Seeds -  آرد Flour  -  روغن Oil  -  زرد چوبه Curry  -  كوفته برنجی Rice Ball  -  نان Breed  -  سبد Basket  -  كوله پشتی Ruck Suck  -  پر آبی Blue Feather  -  كاغذ كادو Wrapping Paper  -  غذای ماهی Fish Feed

b- بيمارستان: Elli و دكتر در اينجا زندگی و كار مي‌كنند. اگر مريض مي‌باشيد به اينجا رفته و خود را آزمايش كنيد. دارو نيز از اينجا بخريد. ساعت كار از نه صبح تا چهار بعد از ظهر مي‌باشد. روزهای چهارشنبه بسته است.

وسايل فروشی:  دارو Bodigzer  -  داروهای شيميايی TurboJolt

E- ميدان شهر Rose Square:

ميدان: اينجا مكان برگزاری مسابقات مي‌باشد.

 زباله‌دانی Trash Can: در اينجا آشغال‌های ماهی را جمع‌آوری مي‌كنند.

 تابلو اعلانات Bulletin Board: اطلاعات تمام مسابقات در اينجا نصب مي‌شود.

ساحل اسكله: Kai تابستان‌ها در اينجا اقامت دارد. تابستان‌ها مي‌توانيد از اينجا غذا بخريد.

وسايل فروشی:

 بستنی قيفی Snowcone

ذرت پخته شده Roastedcorn

 ماكارونی Pasta

 پيتزا Pizza

 آب Water

 Zack خريدار نيز در اينجا زندگی مي‌كند.

اسكله Shore: در اينجا مي‌توانيد ماهيگيری كنيد.

بيرون شهر Outside The Towon:

مزرعه Yodel Ranch: May و پدر بزرگش Grand Pa در اينجا زندگی مي‌كنند. آن‌ها حيوانات و غذا برای گاو و گوسفند و همچنين داروهای حيوانات را مي‌فروشند. ساعت كار از نه صبح تا سه بعد از ظهر مي‌باشد. روزهای دوشنبه بسته است.

اجناس فروشی:

علوفه Fodder

 گاو    Cow

گوسفند Sheep

 داروی حاملگی گاو C.M.Potion

داروی حاملگی گوسفند S.M.Potion

داروی حيوانات Animals Medicine

 زنگوله Bell

مزرعه Poultry Farm: Popuri و برادرش Rick و مادر آن‌ها Lilia در اينجا زندگی مي‌كنند. آن‌ها مرغ مي‌فروشند و شما مي‌توانيد مرغ‌هايتان را در اينجا بفروشيد. ساعت كار از 12 ظهر تا چهار بعد از ظهر مي‌باشد. روزهای يكشنبه تعطيل است.

وسايل فروشی:

غذای مرغ Chicken Feed

مرغ و جوجه Chicken

 غذا و داروی حيوانات Animal Medicine

C: خانه نجار Wood Cuter House: Gotz نجار و Lonis جهانگرد در اينجا زندگی مي‌كنند. از اينجا مي‌توانيد چوب بخريد. شما مي‌توانيد مرغوبيت (درجه) خانه‌تان را بالا ببريد. همچنين مي‌توانيد مرغداری و دامداريتان را بزرگ‌تر كنيد. در اينجا نيم تنه درختانی وجود دارد، بعد از اينكه درجه تبر شما كامل شد مي‌توانيد اين نيم تنه‌های درخت را ببريد. ساعت كار از نه صبح تا پنج بعد از ظهر مي‌باشد. روزهای يكشنبه تعطيل است.

وسايل فروشی:  چوب Lumber و بالا بردن درجه خانه و دامداری و مرغداری.

D-حمام Hotspring

حمام: شما ساعت‌ها مي‌توانيد در اينجا استراحت و خستگی‌تان را در كنيد. همچنين مي‌توانيد تخم مرغ را در اينجا آب‌پز كنيد.

 آبشار و رودخانه Waterfall And River: در اينجا مي‌توانيد ماهی بگيريد.

 معدن Mine، پشت آبشار مي‌باشد.

تپه مادر Mothers Hill – كنار تپه مادر، درياچه Lake: از اينجا مي‌توانيد ماهی بگيريد. درون تپه مادر يك علف‌زار (مرتع) بزرگ مي‌باشد. در اينجا مي‌توانيد گل‌های رنگارنگ و بسيار زيبايی جمع‌آوری كنيد. درخت سدر: Cedartree و قله Summit كه مي‌توانيد برای مسابقات و حوادث به اينجا بياييد.

 جزيره كوچك Small island: در زمستان اينجا يك معدن مخفی وجود دارد.

شخصيت‌ها و بازيكنان: شما بايد در اين بازی افراد را بشناسيد. در اينجا ليستی تهيه شده است.

خودتان و دخترها که شامل Popuri- Karen- Ann- Marry- Elli مي‌باشند.

Duck: او شوهر Manna مي‌باشد و دخترش در قسمت چپ دهكده زندگی مي‌كند، او در نوشيدنی فروشی كار مي‌كند.

 Manna: او همسر Duck مي‌باشد. او زياد صحبت مي‌كند.

 Sabira: او آهنگر است و با شاگردش Gray زندگی مي‌كند و فلزات معدنی را بسيار دوست مي‌دارد.

 Gray: او شاگرد Sabira مي‌باشد و رقيبی برای Marry است. او سعی مي‌كند آهنگر از او راضی باشد. ايشان در مسافرخانه زندگی مي‌كند.

 Basil: او گياهان را دوست دارد و شوهر Ann است. او دوست دارد به كوهستان برود. همچنين كتاب‌های زيادی در باره گياهان دهكده مي‌خواند.

 Ann: او همسر Basil مي‌باشد. او خيلی خوب است و دوست دارد بعد از ظهر‌ها در ميدان شهر با ديگر زنان صحبت كند.

 Ellen: او از ماما استفاده مي‌كند. او مادر بزرگ Elli و Stu است و گل‌های شاد را دوست دارد.

 Stu: او برادر Elli و شاگرد Ellen و نوه‌اش مي‌باشد. او يك كوچولوی پر جنب و جوش است و بازی با ديگران را بسيار دوست دارد.

 Doctor: او با Elli در بيمارستان كار مي‌كند و از او خوشش مي‌آيد.

 Doug: او داخل مسافرخانه مي‌باشد و پدر Ann است. او هميشه Ann را سرزنش مي‌كند و او را برای كار كردن كوچك مي‌داند.

 Carter: او كشيش و در كليسا است و با ديگران بسيار خوب است.

 Cliff: او رقيبی برای Ann است. او واقعاً خوب است و در مسافرخانه زندگی مي‌كند. بيشتر مواقع در كليسا است.

 Thomas: او شهردار شهر است. ميمون و سگ را بسيار دوست دارد و در خانه‌اش زندگی مي‌كند. فقط موقعی كه حيوانی را به او مي‌دهيد نگاهش كنيد.

 Harris: او يك پليس است و هر روز به این طرف و آن طرف گشت مي‌زند. حيوانات را دوست دارد و در خانه شهردار زندگی مي‌كند.

 Kano: او عكاس است و زندگی انسان‌ها و حيوانات را به تصوير مي‌كشد و در خانه شهردار زندگی مي‌كند.

 Zack: او خريدار مي‌باشد و هر روز ساعت پنج بعد از ظهر به شهر مي‌آيد و خريد مي‌كند. او در خانه‌اش واقع در ساحل زندگی مي‌كند.

 Barley: او در مزرعه Yodel Ranch با دختر بزرگش May مي‌باشد.

 May: او دوست دارد هميشه با Stu بازی كند.

 Jeff: او پدر Karen و در سوپر ماركت فروشنده است.

 Sasha: او همسر Jeff است و هميشه در مورد سوپر ماركت با شوهرش دعوا مي‌كند.

 Greg: او يك ماهيگير است و مي‌تواند به شما يك قلاب ماهيگيری بدهد. در تابستان مي‌توانيد او را ببينيد. او ماهی بزرگ را دوست دارد.

 Lilia: در مزرعه Poultry Farm زندگی مي‌كند. او مادر Popuri است، شوهر او هر روز برای خريد داروی حيوانات به خارج شهر مي‌رود و هیچ گاه در بازی او را نمي‌بينيد.

 Rick: او برادر Popuri است و فكر مي‌كند واقعاً بچه است و Kai را دوست ندارد.

 Kai: او به خرابكار شهر معروف است. بيشتر افراد از او نفرت دارند و هميشه تنها است.

 Won چينی: او هميشه در ساعت 1 بعد از ظهر در مسافرخانه اقامت دارد و چيزهای عجيبی مي‌فروشد.

 Gotz: او يك نجار است و در خانه‌اش نزديك كوهستان زندگی مي‌كند. او چوب هم مي‌فروشد. خانواده او در طوفان و بوران مرده‌اند.

 Louis: او با Gotz زندگی مي‌كند و جهانگرد مي‌باشد. او در باره زنبور عسل تحقيق مي‌كند و عسل را بسيار دوست دارد.

 Chef: كارگر قرمز. او غذا را زياد دوست دارد. همه كارگران كوچك آرد را نيز دوست دارند.

 Nappy: كارگر پرتقالی رنگ: او بازی را بسيار دوست دارد.

 Hoggy: كارگر زرد رنگ: او خوردن را دوست دارد.

 Timid: كارگر سبز رنگ: او در باره هر چيزی صحبت مي‌كند.

 Staid: كارگر كوچك آبی رنگ: او آرد را دوست دارد.

 Bold: كارگر بنفش رنگ: او كار كردن را دوست دارد.

 Aqua: كارگر نيلی رنگ: او دوست دارد هميشه تميز باشد.

ابزارآلات

در ابتدای بازی پنج ابزار كار دارید كه شامل تبرAXe، آب پاش Watering can، چكشHammer، داس Sickle مي‌باشند. مي‌توانيد قدرت آن‌ها را به حد بالا Maximum برسانيد. در ضمن آن‌ها را هيچ موقع بر سر حيوانات نكوبيد.

آب‌پاش، Watering Can

از اين وسيله برای آب دادن به گياهان استفاده كنيد. برای پر كردن آب‌پاش بايد به حوضچه يا رودخانه و يا درياچه برويد.

چوب ماهيگيری Fishing Rod

از اين ابزار برای ماهی گرفتن در درياچه و رودخانه يا حوضچه زيرزمينی استفاده نماييد. وقتی دكمه مربع را نگه‌داريد چوب را به داخل آب خواهيد انداخت، بعد از چند ثانيه كه چوب تكان خورد بايد دكمه را رها كنيد تا ببينيد چيزی به دست آورده‌ايد يا نه.

چگونه بدست بياوريد: در روزهای شنبه، يكشنبه و دوشنبه در ساعت‌های هفت تا ده صبح به اسكله ساحل برويد. Greg آنجا خواهد بود، با او صحبت كنيد. او از شما خواهد پرسيد، آيا ماهيگيری را دوست داريد. شما بايد به او جواب مثبت بدهيد سپس به شما چوب ماهيگيری را خواهد داد. ( نكته: بايد كوله پشتی شما جای خالی داشته باشد تا بتوانيد آن را بگيريد) او در بعد از ظهر بعضی از روزها در مواقعی يك سری وسايل ديگر نیز مي‌فروشد.

تير كمان ماهيگيری Fishing Pole:

اين وسيله بهتر از چوب ماهيگيری مي‌باشد. پنجاه ماهی را در حوضچه ماهی خودتان قرار دهيد (تعداد پنجاه ماهی زياد مهم نيست، فقط تعدادی ماهی در اينجا قرار دهيد تا بچه‌دار شوند و به پنجاه برسند). Greg در يكی از روزها صبح زود پيش شما می‌آيد، با او صحبت كنيد تا برای شما يك استخر ماهی بسازد. ( كوله پشتی شما بايد چند فضای خالی داشته باشد).

فرچه Brush: از اين وسيله برای تميز كردن حيواناتتان استفاده كنيد. فقط برای سگ و مرغ‌ها نمي‌توانيد استفاده كنيد. بايد هر روز اسب و گاو و گوسفندهايتان را با آن تميز كنيد تا آن‌ها سرحال باشند.

آن را از آهنگری به قيمت 800 سكه بخريد.

شير دوش Milker: از اين وسيله برای دوشيدن شير گاوهايتان استفاده كنيد. با دكمه مربع در جلوی گاو استفاده كنيد تا شير گاو را بدوشد. آن را از آهنگری به قيمت 2000 سكه بخريد.

قيچی Clipper: از اين وسيله برای كوتاه كردن پشم گوسفندان استفاده كنيد. با فشار دادن دكمه مربع پشم گوسفند قيچی مي‌شود. آن را از آهنگری به قيمت 1800 سكه بخريد.

زنگوله Bell: برای آنكه گاو و گوسفندان را به آسانی جابجا كنيد از اين وسيله استفاده كنيد. اگر سگتان را خوب تربيت كنيد با داشتن اين وسيله به شما خيلی كمك مي‌كند. آن را در مزرعه Yodel Ranch(گاوداری) به قيمت 500 سكه بخريد.

پر آبی Blue Feather:

اگر مي‌خواهيد با دختری ازدواج كنيد آن را به او بدهيد. اين كار را موقعی بايد انجام دهيد كه خانه‌تان بزرگ و كامل و همچنين قلب او كاملاً قرمز شده باشد. آن را مي‌توانيد به قيمت 1000سكه از سوپر ماركت يا به قيمت3000سكه از Won چينی تهيه كنيد( آن را به هيچ عنوان از Won نخريد).

13- دستگاه سس مايونز درست كنی Mayonaise Maker: برای آنكه بتوانيد اين وسيله را بدست آوريد بايد درجه مرغداری شما بالا باشد(مرغداری‌تان بزرگ باشد). با يك سنگ معدن الماس به آهنگری رفته و آن را به قيمت 20000 سكه بخريد. تخم مرغ‌ها را در آن استفاده كنيد تا به سس تبديل شود.

14- دستگاه كاموا درست كنی Yarn Maker: برای آنكه بتوانيد اين وسيله را بدست آوريد بايد درجه گاوداری شما كامل يعنی گاوداری شما بزرگ باشد. به آهنگری رفته، با يك سنگ معدن الماس آن را به قيمت 20000 سكه بخريد. پشم‌های قيچی شده گوسفندان را در اين دستگاه استفاده كنيد تا به پشم تبديل شوند.

15- دستگاه پنير درست كنی Chesse Maker: برای بدست آوردن اين وسيله بايد گاوداری شما بزرگ باشد. شيرهای گاوتان را در اين دستگاه استفاده كنيد تا به پنير تبديل كند. برای خريد آن با يك سنگ معدن الماس به آهنگری رفته و آن را به قيمت 20000 سكه خريداری كنيد.

16- جواهرات Jewelry: آن را به عنوان هديه به دخترها بدهيد. جواهرات بسيار گران و خيلی مورد استفاده قرار مي‌گيرند. با يك سنگ معدن نقره ای خاردار به آهنگری رفته و آن را به قيمت 1000 سكه بخريد.

17- توپ بازی سگ Dogball: از اين وسيله برای تربيت كردن سگتان استفاده كنيد. اين وسيله بسيار ارزان بوده و مي‌توانيد آن را به قيمت 100 سكه در يكی از فصل‌ها و روزها از Won چينی بخريد.

18- گلدان Vase: برای تزئين كردن خانه‌تان يك گل داخل آن قرار دهيد. بعد از آنكه خانه‌تان بزرگ شد در يكی از روزها آن را از Won به قيمت 5000 سكه بخريد.

6- آيتم‌ها (وسايل):

ليستی از وسايل، محل و قيمت آن‌ها كه در هر فصلی موجود مي‌باشد.

A- سوپرماركت Supermarket:

1- Oil روغن    50 سكه

2- Flour آرد    50 سكه

3- Curry Powder زردچوبه    50 سكه

4- Rice Ball كوفته برنجی    100سكه

5- Bred نان    100 سكه

6- Medium rucksuck كوله پشتی كوچك3000 سكه

7- Large ruck suck كوله پشتی بزرگ  5000 سكه

8- Basket سبد    5000 سكه

9- Fish feed غذای ماهی    20 سكه

10- Wrapping Paper كاغذ كادو 100سكه

11- Blue Feather پرآبی    1000 سكه

B- گاوداری Vodel Ranch:

1- Fodder علوفه    20 سكه

2- Sheep گوسفند    4000 سكه

3- Cow گاو    6000 سكه

4- C.M.Potion داروی گاو    3000 سكه

5- S.M.Potion داروی گوسفند    3000 سكه

6- Animal Medicine غذای حيوانات  1000 سكه

7- Bell زنگوله    1000 سكه

C- مرغداری Poultry Farm:

1- Chicken Feed غذای جوجه    10 سكه

2- Chicken جوجه    1500 سكه

3- Animal Medicine داروی حيوانات    1000 سكه

D- آهنگری Black Smith

1- Brush فرچه تميز كردن حيوانات    800 سكه

2- Milker شيردوش    2000 سكه

3- Clippers قيچی    1800 سكه

E- نوشيدنی فروشی Aja Winery

1- Wine  شربت   500 سكه

2- grape Juice آب انگور    300 سكه

F- بيمارستان و كلينيك clinicوHospital

1- Bodigizer دارو    500 سكه

2- Bodigizer XL داروی XL 1000 سكه

3- Turbojoit داروی شيميايی  1000 سكه

4- turbo Joit XL داروی شيميايی XL2000 سكه

G- هتل و مسافرخانه Dougs

1- Full Meal غذای كامل   500 سكه

2- Salad سالاد   300 سكه

3- Apple Pie كلوچه سيب 300 سكه

4- Chesse Cake كيك پنير 250 سكه

5- Cookie شيرينی   200 سكه

6- Water آب

H- خانه نجار: Woodcutter House

1- Lumber چوب   50 سكه

I- خانه خودتان Your Farm

Honey عسل  50 يا 60 سكه

 Weeds لباس فقط زمستان دارد و فروشی نيست

J- معدن آبشار Water Fall Mine

سنگ معدن قهوه‌ای 5سكه- سنگ معدن نقره‌ای 10 سكه- سنگ معدن طلايی 15 سكه- سنگ معدن آبی 25 سكه- سنگ كلوخ 1 سكه.

K- رودخانه و درياچه River and Lake

Small Fish ماهی كوچك  50 سكه

 Medium Fish ماهی معمولی 120 سكه

 Large Fish ماهی بزرگ  200 سكه

 Emptycar قوطی خالی- Fish Bone استخوان ماهی و Boots چكمه. فروش و مورد استفاده ندارند.

فصل بهار:

Hot Spring منطقه معدن و حمام

Bamboo Shoot كدوی هندی- غذا – 50 سكه

 Blue grass علف آبی – غذا- 100 سكه

Wood cutter house خانه چوب بر:

Blue grass علف آبی – غذا- 100 سكه

Flower گل- فروش ندارد.

Base Of Mother Hill انتهای تپه مادر

 White Flower گل سفيد- فروش ندارد

تابستان:Summer  معدن و حمام Hot Spring

Red grass علف قرمز- سمی- 100 سكه

 Pink cat Flower گل گربه صورتی- فروش ندارد

مغازه Kai (Kais Seaside Log):

1- Snow cone بستنی قيفی   300 سكه

2- Roasted corn ذرت بوداده   240 سكه

Pasta پاستا(غذا)  300 سكه

Pizza پيتزا   200 سكه

Water آب

پاييز Fall- Autumn   منطقه معدن و حمام

green grass علف سبز  100 سكه

Mushroom قارچ  70 سكه

B- خانه چوب بر Woodcutter house

1-Mushroom قارچ 70 سكه

2-green grass علف سبز

3-Bluemagic Flower گل آبی(فروش ندارد)

Poisonous mushroom قارچ سمی  100 سكه

C- كنار تپه مادر Side Of Mothers Hill

1-Wild grapes انگور وحشی   50 سكه

2-Traffle قارچ جنگلی  500 سكه

3-Mushroom قارچ   70 سكه

D-انتهای تپه مادرBase of mothers hill

1-Blue Flower Magic گل آبی(فروش ندارد)

E-مزرعه خودتان Your Farm

1-Apple سيب  50 سكه

فصل زمستان Winter

A-معدن مخفی زمستانی Secret Winter mine

1-Orichal cum سنگ معدن نقره ای  50 سكه

2-Admartite سنگ معدن الماس   50 سكه

3-Mystrile سنگ معدن آبی   40 سكه

4-Junk سنگ معدن كلوخ   1سكه

B-حوضچه زيرزمينی Underground Pond (شما در اينجا مي‌توانيد ماهی بگيريد).

7-Extensions بزرگ کردن خانه- مرغداری- گلخانه- گاوداري:

 برای آنكه بتوانيد مکان‌ها را بزرگ‌تر كنيد به چوب‌بری رفته و از Gotz برای اين موارد سؤال کنید. نكته: شما مي‌توانيد چوب را نخريد بلكه آن را با بريدن درختان بدست آوريد.

1-بزرگ كردن مرغداری hen house extersion. هزينه 5000 سكه، چوب مورد استفاده 420 تكه. با بزرگ‌تر كردن مرغداری 5 جای بيشتر برای ريختن دانه برای مرغ‌ها و يك جای ديگر برای گذاشتن تخم برای تولد جوجه خواهيد داشت. در اينجا مي‌توانيد تا 10 مرغ را نگه‌داری كنيد.

2-اولين درجه بزرگ كردن خانه 1st own house extension: هزينه 4700 سكه، چوب مورد استفاده 370 تكه. در اين مرحله يك آشپزخانه، كابينت، يخچال، تعدادی صندلی و يك ميز بزرگ خواهيد داشت.

3-بزرگ كردن گاوداری Barn extension: هزينه 6800 سكه، چوب مورد استفاده 500 تكه. با این کار شما 10 جای بيشتر برای قرار دادن غذای حيوانات و بالای بيست رأس گوسفند و گاو در گاوداری‌تان خواهيد داشت.

4-دومين درجه بزرگ گردن خانه: هزينه 10000 سكه، چوب مورد استفاده 750 تكه. در اين مرحله شما دارای دو تختخواب و يك اتاق ديگر هستيد.

5-درست كردن گلخانه Hothouse extension: هزينه 30000 سكه. چوب مورد استفاده 580 تكه. در اين مرحله شما مي‌توانيد هر ميوه و سبزيجاتی را در هر فصلی بكاريد. حتی مي‌توانيد پرتقال بم Orange cup نيز در گلخانه‌تان بكاريد. در فصل زمستان بايد مواظب باشيد زيرا يك طوفان يا بوران و كولاك شديد گلخانه شما را خراب خواهد كرد.

مسابقات و فستيوال‌ها Festivals: تعداد زيادی مسابقه و فستيوال در اين بازی وجود دارد. بيشتر اين مسابقات در ميدان شهر برگزار مي‌گردد.

فصل بهار Spring: 1- مسابقه سال نو New Year Festival، تاريخ برگزاری روز اول بهار. برای برگزاری جشن سال نو، در ساعت 6 بعد از ظهر با بقيه بياييد به ميدان شهر. يا مي‌توانيد برويد به اسكله كه محل برگزاری جشن برای سالمندان روستايی است، اما ميدان شهر محل برگزاری جشن برای جوانان مي‌باشد.

2- مسابقه تشكر از خدا در فصل بهار Spring goddess: تاريخ برگزاری روز هشتم بهار. در اين روز بياييد به ميدان شهر در ساعت 10 صبح، كه مراسم شكرگزاری از خداست به خاطر آفريدن فصل بهار. در اينجا شما بايد با دختران جوان نيز برقصيد.

3- مسابقه هديه دادن در بهار Festival  :Spring thanksgiving  تاريخ برگزاری روز چهاردهم بهار. در اين مسابقه به ديگران هديه بدهيد. اگر به دخترها هديه بدهيد آن‌ها را خوشحال كرده و قلبشان زودتر قرمز خواهد شد.

مسابقات اسب دوانی Loca horse vace: تاريخ برگزاری روز هجدهم بهار. در ساعت 10 صبح سوار بر اسب بياييد به ميدان شهر. شما مي‌توانيد روی اسب‌ها با بالاترين بليط شرط بندی كنيد  تا خودتان برنده شويد. شما چيزهای بيشتری برنده خواهيد شد. هنگام مسابقه دكمه ضربدر را با كمی مكث بزنيد تا اسبتان سريع‌تر بدود. جايزه‌های مسابقات اسب دوانی بدين قرار مي‌باشد.

سيب قدرتی Power Fruit: 1001 مدال

النگو Bracelet: 42 مدال

گردنبند Necklace: 35 مدال

گوشی هدفون Earrings: 33 مدال

داروی شيميايی XL  Turbojolt xl: 21 مدال

داروی بادی گيزر Badigizer xl: 15 مدال

قارچ جنگلی Truffle: 12 مدال

سنگ معدن آبی Mystrile: 3 مدال

5- مسابقات غذا پزی Cooking Festival: تاريخ برگزاری روز بيست و دوم بهار. در ساعت ده صبح با خود يك غذای خوب و نمونه دست پخت خودتان به ميدان شهر بياوريد. قاضی اين مسابقه gourmet مي‌باشد كه اگر بهترين غذا را درست كرده باشيد برنده خواهيد شد.

فصل تابستان Summer

1- روز بازگشايی مسابقات شنا Opening day Swimming: تاريخ برگزاری روز اول تابستان. در ساعت 10 صبح به اسكله بياييد و با شهردار Mayer صحبت كنيد. در حين مسابقه دكمه ضربدر را برای شنا و دكمه مثلث را برای نفس كشيدن بزنيد. اگر مسابقه را برنده شويد به عنوان جايزه يك ميوه قدرتی دريافت خواهيد كرد.

1- مسابقه جنگ مرغ‌ها Chicken Fight: تاريخ برگزاری روز هفتم تابستان. در ساعت 10 صبح با يك مرغ كه دارای قلب بسيار زياد باشد به ميدان شهر بياييد. موقعی كه مسابقه شروع شد و مرغ طرف روبرويتان قرار گرفت دكمه ضربدر را بزنيد. همين كار را ادامه دهيد تا مرغ حريف را از ميدان بدر كنيد. اگر برنده شويد مرغ شما برای هميشه تخم طلایی خواهد گذاشت.

3- مسابقات پرتاب گوجه فرنگی Throwing Tomato Festivals: تاريخ برگزاری روز دوازدهم تابستان. در ساعت 10 صبح به ميدان شهر آمده و با يكی از روستائيان صحبت كنيد تا شما را در تيم قبول كند. در هنگام مسابقه دكمه ضربدر را برای پرتاب گوجه و مثلث را برای پنهان شدن و اصابت نكردن گوجه به شما بزنيد.

4- مسابقات گاوبازی Cow Festival: تاريخ برگزاری روز بيستم تابستان. در ساعت 10 صبح بياييد به مزرعه Yodel Ranch (گاوداری) و ببينيد كدام گاو بهترين است. اگر گاو شما برنده شد پس از آن به شما شير طلايی خواهد داد. شما يك گاو را مي‌توانيد انتخاب كنيد، فقط بايد با Barley وقتی كه در مزرعه‌تان به خانه شما می‌آيد صحبت كنيد.

5- مسابقه آتش بازی Fire Works: تاريخ برگزاری روز بيست و چهارم تابستان. برای آتش بازی در ساعت 6 بعد از ظهر به اسكله بياييد و با يك دختر برای مسابقه با او صحبت كنيد تا قلب او زودتر قرمز شود.

فصل پاييز Fall:

1- مسابقات موزيك Music: تاريخ برگزاری روز سوم پاييز. در ساعت 6 بعد از ظهر به كليسا بياييد و وقتی كشيش Paster در مورد مسابقه از شما سؤال مي‌كند به او جواب مثبت بدهيد.

2- مسابقه برداشت Harvest Festival: تاريخ برگزاری روز نهم پاييز. در ساعت 10 صبح با يك غذای عالی به ميدان شهر بياييد و بعد از اينكه مسابقه شروع شد آن را در كاسه بزرگ بيندازيد. چيز عجيبی كه در اين مسابقه وجود دارد آنكه شما مي‌توانيد در اين كاسه بزرگ ماهی بگيريد و عجيب‌تر آنكه با شاخه‌های مختلف مي‌توانيد این کار را بكنيد.

3- مسابقات مهتاب Moon Festival: تاريخ برگزاری روز سيزدهم پاييز. در ساعت 6 بعد از ظهر به نوك قله كوهستان بياييد. دختری كه قلب او بزرگ‌تر است به آنجا می‌آيد، با او به ماه نگاه كنيد تا قلب او زودتر قرمز شود.

4- مسابقه گوسفندها Sheef Festival: تاريخ برگزاری روز بيست و يكم پاييز. اگر مي‌خواهيد در اين مسابقه برنده شويد در روزهای 10 تا 21 پاييز پشم گوسفندانتان را كوتاه نكنيد و در روز مسابقه يك گوسفند پشمالو با خود بياوريد. اگر در اين مسابقه برنده شويد گوسفند شما از آن به بعد پشم طلایی خواهد داد.

فصل زمستان Winter:

1- مسابقات سگ دوانی Dograce Festival: تاريخ برگزاری روز دهم زمستان. ساعت 10 صبح در اين روز به ميدان شهر بياييد. اگر مي‌خواهيد در اين مسابقه برنده شويد سگ شما بايد خوب تربيت و قلب او زياد شده باشد و بهترين راه تربيت كردن او پرت كردن توپ به طرف او مي‌باشد.

2- مسابقه تشكر و هديه دادن Thanks giving Festival: تاريخ برگزاری روز چهاردهم زمستان. برويد داخل خانه‌تان و به هيچ كجا نرويد زيرا دخترها می‌آيند و به شما هديه مي‌دهند.

3- مسابقه ستاره شب Star night Festival: تاريخ برگزاری روز بيست و چهارم زمستان. روز قبل از مسابقه با دختری كه دوستش داريد صحبت كنيد و اگر شما را به مسابقه دعوت كرد، در همان روز ساعت 6 بعد از ظهر به خانه او بياييد. شما به صرف شام دعوت شده‌ايد.

4- مسابقه سال نو New Year Festival: تاريخ برگزاری روز سی‌ام زمستان. به نوك قله كوهستان بياييد بعد از ساعت 11 در ساعت دوازده كه شكل آن به صورت (OAM) مي‌باشد. با چند روستايی منتظر طلوع آفتاب خواهيد بود. قبل از اين ساعت به نوك قله نیایید چون ممكن است حوادث ديگری اتفاق بيفتد.

هفت كوتوله Harvest Sprites:

اين موجودات كوچك، دوستان شما هستند، بنابراین آن‌ها را اذيت نكنيد زيرا در مواقع مختلف به آن‌ها احتياج داريد. موقعی كه يك طوفان يا بوران قرار است بيايد آن‌ها را لازم داريد يا موقعی كه حيوانات و محصولاتتان زياد شدند و به آب بيشتری نياز داشتيد از آن‌ها به عنوان كارگر، هركدام را برای هر کاری مي‌توانيد تعيين كنيد. در صورتی مي‌توانيد با آن‌ها صحبت كنيد كه قلب آن‌ها به دو عدد يا بيشتر رسيده باشد. برای این کار بايد به آن‌ها هر روز غذا بدهيد و با هر كدام پنج دفعه صحبت كنيد. آن‌ها در كلبه كوچك پشت كليسا زندگی مي‌كنند به نام‌های: Aque-Bold-Staid-Timid-H0ggy-Nappy-Chef در روز تولدشان سعی كنيد به آن‌ها هديه بدهيد. آن‌ها آرد را خيلی دوست دارند، مي‌توانيد داستان زندگی اين هفت كوتوله را در قسمت چپ كتابخانه داخل قفسه كتاب‌ها در طبقه اول مطالعه كنيد. Chef غذا را خيلی دوست دارد و برای فصل بهار هميشه چای درست مي‌كند. Nappy بازی را زياد دوست دارد، اگر وقت بازی را داشته باشيد او در مورد بازی از شما سوالاتی خواهد كرد. Hoggy خوابيدن را بيشتر دوست دارد و اغلب در موقع كار به خواب مي‌رود، او بازی را نيز دوست دارد. Timid پنهان شدن را دوست دارد و همه چيز را به سرعت انجام مي‌دهد. Bold كار كردن را دوست دارد و فكر مي‌كند كه مي‌تواند هر كاری را به سرعت انجام دهد. Aqua نظافت را دوست دارد و از كار كردن نفرت دارد، زيرا نمي‌خواهد كثيف شود. Staid نيز هر چيزی را دوست دارد و اگر از او سؤالاتی كنيد خوشحال مي‌شود. همه اين هفت كوتوله آرد را دوست دارند. همچنين گل‌ها و نوشیدنی را نيز خيلی دوست دارند.

وضعيت هوا Weathers:

1- آفتابی Sunny: در اين روز تمام محصولاتتان را بايد آب بدهيد. مي‌توانيد به هر كجا مي‌خواهيد برويد و با ديگران در بيرون بازی كنيد. اين روز خطرناك نيست.

2- بارانی Rainy: در اين روز نيازی به آب دادن به گياهان و محصولات نيست. در اين روز اگر سخت كاركنيد ممكن است مريض شويد.

3- برفی Snowy: در اين روز تپه مادر بيشتر وقت‌ها يك طوفان يا بوران بزرگ را خواهد ديد. در اين روز احتياط كنيد زيرا ممكن است بعد از كار كردن سريعاً خسته شده و مريض شويد.

4- طوفانی Tornado: در اين روز نمي‌توانيد به بيرون برويد و به حيوانات و گياهان غذا و آب بدهيد. بعضی از گياهان در اين روز نابود مي‌شوند. گلخانه شما نيز ممكن است ويران شود.

5- بوران و كولاك Blizzard: در اين روز اصلاً نمي‌توانيد بيرون برويد. در اين موقع چيزی نيز نمي‌توانيد بكاريد.

دخترها:

اين قسمت در باره دخترها مي‌باشد و چيزهايی كه برای ازدواج با يكی از اين دخترها لازم داريد. قلب دخترها بايد كاملاً قرمز شده باشد (بعضی مواقع ممكن است رنگ نارنجی را با قرمز اشتباه بگيريد) و دادن پر آبی Blue Feather و ديگری بزرگ بودن خانه شما. پس از دادن پر آبی به يكی از دخترها، او بعد از يك هفته با شما ازدواج خواهد كرد. خانه شما نيز بايد بزرگ شده باشد، و دو تختخواب داشته باشيد.

كسانی كه مي‌توانيد با آن‌ها ازدواج كنيد:

1-Popuri در مزرعه Poultry Farm در مرغداری است. اين دختر را به راحتی مي‌توانيد انتخاب كنيد، چون چيزهايی كه او دوست دارد فراهم كردنش بسيار آسان است. او حيوانات را زياد دوست دارد. تولد او در روز سوم تابستان مي‌باشد. Rick برادر او و Lilia مادر او مي‌باشد. چيزهايی كه او دوست دارد، هر چيزی كه با تخم مرغ درست شود مانند تخم مرغ آب پز، املت و خيلی چيزهای ديگر. او عسل و گل گربه صورتی را دوست دارد. اگر حيواناتی مانند خرگوش Rabbit و سنجاب Squirrel را پيش او بياوريد قلب او زودتر قرمز خواهد شد. به هيچ عنوان ميمون به او ندهيد زيرا از ميمون نفرت دارد. او روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت 30/7 تا 10 صبح در منطقه معدن و حمام و روزهای يكشنبه از ساعت 30/9 صبح تا 1 بعد از ظهر در كليسا و حدوداً 30/1 تا1 الی 4 بعد از ظهر در ميدان شهر مي‌باشد. روز يكشنبه فصل تابستان از ساعت 30/8 صبح تا 10 صبح در ساحل کنار اسكله مي‌باشد. Kai رقيب شماست. سعی كنيد مسابقه شنا را برنده شويد تا پس از ازدواج با Popuri او دوست شما شود.

2-Karen در سوپرماركت است. او دختر خوبی است اما بعضی مواقع بد اخلاق مي‌شود. او گل‌ها و غذا را دوست دارد. Sasha مادر و Jeff پدر اوست. او پيتزا، گل مهتاب، و قارچ جنگلی و شربت را بسيار دوست دارد. او همچنين ساندویچ فرانسوی French Fries را نيز دوست دارد. او هر روز از ساعت 8 تا 10صبح در قسمت شرقی شهر و در ساعت 10 الی 1 بعد از ظهر كنار سوپر ماركت و از ساعت 1 تا 6 بعد از ظهر در سوپر ماركت است. روزهای سه شنبه از ساعت 30/1 تا 4 بعد از ظهر در منطقه معدن و حمام مي‌باشد. در روزهای يكشنبه در مسافرخانه و در ساعت 4 بعد از ظهر در اسكله مي‌باشد. Rick رقيب شماست. او برادر  Popuriاست. اگر او را دوست داريد زودتر با او ازدواج كنيد، فقط موقعی كه Karen از دست Rick عصبانی است به او نگاه كنيد. بعد از آنكه با او ازدواج كرديد به Rick هديه بدهيد تا او با شما دوست شود.

3-Ann در Dougs Place مسافرخانه. او يك دختر بازيگوش است و با پدرش در مسافرخانه زندگی مي‌كند. ممكن است Gray برادر او باشد. در اين صورت Saibra آهنگر پدر بزرگ او خواهد بود. او غذا و گل را بسيار دوست دارد. تخم مرغ آب پز را نيز دوست دارد. اگر مي‌خواهيد قلب او زودتر قرمز شود بهترين غذاها را به او بدهيد.

4-Elli در Clinic بيمارستان است. او بچه كوچولوها و نوزادان را زياد دوست دارد. او گل‌ها را نيز دوست دارد. تولد او روز شانزدهم بهار مي‌باشد. او هر روز به غير از روزهای چهارشنبه در بيمارستان كار مي‌كند. روزهای چهارشنبه خانه مادر بزرگ Ellen مي‌باشد. بعضی مواقع نيز در ميدان شهر و گاهی اوقات نيز در سوپر ماركت مي‌باشد. Doctor رقيب شماست. او در بيمارستان است و چهره‌ای خشن دارد.

5-Mary در Library، كتابخانه است. او خواندن و نوشتن را زياد دوست دارد. چيزهای سمی مانند علف قرمز و قارچ سمی را نيز دوست دارد. او چيزهای ديگری را كه زنان ديگر دوست ندارند، دوست دارد. او قارچ‌ها و علف‌های ديگر و سنگ معدن را نيز دوست دارد. او بيشتر مواقع در كتابخانه است اما روزهای دوشنبه در خانه به سر مي‌برد. Gray رقيب شماست و بعد از ظهرها به كتابخانه می‌آيد.

شما در اول بازی فقط مي‌توانيد يكی از پنج دختر را انتخاب و با آن ازدواج كنيد، مگر آنكه بتوانيد مزرعه ديگری داشته باشيد تا بتوانيد با دخترهای ديگر نيز ازدواج كنيد. شما مي‌توانيد با همسرتان به مسافرت برويد. همچنين مي‌توانيد با هم در مزرعه كار كنيد.

12- معدن‌ها Mines: در اين بازی دو معدن وجود دارد، يكی پشت آبشار، واقع در منطقه حمام Host spring و ديگری را فقط زمستان‌ها مي‌توانيد مورد استفاده قرار دهيد كه در جزيره كوچك Small Island در كنار درياچه Lake مي‌باشد. در اين معدن يك حوضچه زيرزمينی نيز وجود دارد.

13- فصل‌ها Seasons: چيز غير عادی در اين بازی، وجود هفده هفته از پنجاه و دو هفته و 120 روز از 365 روز سال است. و هر ماه آن فقط 30 روز مي‌باشد.

بهار Spring: در اين فصل دچار هيچ حادثه‌ای نخواهيد شد. در اين فصل مي‌توانيد مقدار زيادی كلم پيچ Cabbage بكاريد. حالا ببينيد پولتان چقدر مي‌شود.

 تابستان Summer: در اين فصل بعضی روزها طوفان می‌آيد. بهتر است آناناس بكاريد تا پول بيشتری بدست آوريد.

 پاييز Fall: در اين فصل Sweet Potato(چغندر) بكاريد تا پول زيادی بدست آوريد.

 زمستان Winter: در اين فصل افراد زيادی را مي‌توانيد مشاهده كنيد. به غير از گلخانه، در مزرعه‌تان چيزی نمي‌توانيد بكاريد. در اين فصل بوران‌های شديد می‌آيد. بهتر است پيش هفت كوتوله‌ها  برويد و از آن‌ها در مورد مزرعه‌تان سوال كنيد.

14- حوادث و اتفاق‌ها Events:

1-Won فروشنده چينی در ابتدای بازی پيش شما می‌آيد. به ميدان شهر و سپس به خانه چوب‌بر در جنگل رفته تا حوادث يكی پس از ديگری به پايان برسند. توپ سگ را موقعی كه او به مزرعه شما می‌آيد به قيمت 100 سكه بخريد. همچنين موقعی كه به خانه شما می‌آيد، گلدان را به قيمت 5000 سكه از او بخريد (البته موقعی كه خانه شما بزرگ باشد).

2-Jeff: در ابتدای بازی اگر به مغازه برويد، مي‌بينيد كه Jeff اجناس مغازه را نسيه مي‌دهد. در اين موقع همسر او Sasha با عصبانيت آمده و او را سرزنش مي‌كند. سپس Duke می‌آيد، اجناسی را برداشته و مي‌گويد، پول آن را بعداً پرداخت خواهد كرد. شما بايد به او بگوييد كه پول اجناس را بپردازيد. Karen از شما تشكر خواهد كرد. در سال دوم وقتی به سوپر ماركت می‌آييد، Jeff بعضی اجناس را حراج كرده است. از سوپر ماركت بيرون رفته و دوباره داخل شويد. همه را در سوپر ماركت خواهيد ديد كه برای تسويه حساب يا برای ديدن سوپر ماركت آمده‌اند.

3- Cliff: وقتی Duke در پاییز به شما تلفن زده و در باره يك كار وقت گیر صحبت مي‌كند، برويد و Cliff را پيدا كنيد و با او صحبت كنيد. اگر اين كار را نكنيد، او شهر را ترك خواهد كرد، چون به مقدار كافی پول ندارد.

در يك روز برفی  به ميدان شهر برويد، Cliff را خواهيد ديد كه مريض شده و روی زمين می‌افتد. او را كمك كنيد، به شما يك عكس داده كه بعداً مي‌توانيد به او برگردانيد.

4- Gotz: در زمستان به خانه Gotz چوب‌بر برويد. او شما را از يك توفان در تپه مادر(Mother Hill) باخبر خواهد كرد. او قصد نجات شما را داشته و خواهد گفت كه خانواده‌اش نيز در بوران جان خود را از دست داده‌اند. در خانه Gotz و در حوالی پاييز بعضی از روستاييان از يك هيولا شكوه و شكايت مي‌كنند. اما آن فقط يك ميمون است.

5- May: او پيش شما آمده و سوال خواهد كرد كه مي‌تواند كاری برای شما انجام دهد؟. Barley آمده و به May خواهد گفت كه شما پر مشغله هستيد. اما May حوصله‌اش سر رفته و مي‌خواهد كاری انجام دهد. اگر در مورد كليسا رفتن صحبت كنيد، Stu می‌آيد و مي‌خواهد با May بازی كند. اگر در مورد خانه Ellen صحبت كنيد، Stu نيامده و به كليسا نمي‌رويد.

يك روز May گم شده و Barley از شما كمك خواهد خواست. در حدود ساعت 6 بعد از ظهر برويد به سمت لنگرگاه اسكله، May را پيدا خواهيد كرد، او در مورد مادرش صحبت خواهد كرد. حرف‌های او را گوش كرده و او را به خانه ببريد. در كليسا May و Stu را در كنار هم خواهيد ديد. او خواهد گفت كه همسر شماست. اگر موافقت كنيد، از اين پس او بهترين دوست شما خواهد بود و اگر موافقت نكنيد او بهترين دوست Stu خواهد شد.

6- Grey: در اولين دفعه اگر او را در اسكله ملاقات كرديد، به او بگوييد كه ماهيگيری را دوست داريد، او به شما يك چوب ماهيگيری خواهد داد. اگر در حوضچه ماهیتان، پنجاه ماهی قرار دهيد او به شما يك كمان ماهيگيری هديه خواهد داد.

7- در تابستان يا بهار گل‌های گوناگون بكاريد. زنبورها روی درخت خانه شما لانه خواهند كرد. عسل اين درخت را به خانه چوب بر برده و به جهانگرد Louis بدهيد. او از شما تشكر كرده و فردای آن روز به خانه شما خواهد آمد.

8- Popuri: وقتی به مزرعه مرغداری ( Poultry Farm) می‌آیید، او را عصبانی و در حال ترك دهكده خواهيد ديد. اگر به او بگوييد كه ايشان خوب است او به شما جواب مثبت خواهد داد اما اگر بگوييد كه او بد مي‌باشد او دوباره عصبانی خواهد شد.

9- Karen: به كليسا بياييد، Church و شما، Karen و Rick را مي‌بينيد كه مخفيانه به جنگل مي‌روند. به مزرعه Poultry Form بياييد. Karen را خواهيد ديد كه شيفته Rick شده است و بگوييد كه Kai خوب است. Karen به خانه شما آمده و برای مسابقه مي‌خواهد به شما آموزش رقص بدهد.

به مزرعه Poultry Farm برويد. اتفاق‌هايی در آنجا روی خواهد داد. اگر Karen همسر Rick شود Lilia خوشحال مي‌شود.

9- در قله كوهستان: در زمستان بعد از ظهر به قله بياييد. يك گل خوشحال خواهيد ديد. در اين لحظه بخواب رفته و روز بعد از خواب بيدار خواهيد شد.

Secrets: چيزهای مخفی.

توت فرنگی قدرتی، Power Berries:

سعی كنيد با تبر به تنه درخت سدرCedar Tree در تپه مادر بزنيد. او با شما صحبت خواهد كرد. به او بگوييد كه نمي‌خواهيد او را قطع كنيد. او از شما تشكر كرده و توت فرنگی قدرتی به شما خواهد داد. ( سعی نكنيد دوباره با تبر به بدنه آن بزنيد).

پنج محصول برداشت شده را داخل آبشار پرت كنيد. اگر اين كار را درست انجام دهيد Godds، الهه زندگی خواهد آمد. در اينجا مي‌توانيد ماهی بگيريد.

يك توت فرنگی قدرتی در معدن پشت آبشار است

يك توت فرنگی را با قيمت 5000 سكه درT.R Shopping مي‌توانيد بدست آوريد.

يك توت فرنگی را با برنده شدن 1001 مدال در مسابقه اسب دوانی مي‌توانيد بدست آوريد.

يك توت فرنگی را با برنده شدن در مسابقه شنا بدست می‌آورید.

يك توت فرنگی را در معدن زمستانی در حوضچه زيرزمينی بدست می‌آوريد. در بيرون پشت معدن زمستانی ضربدر را بزنيد تا آن را برداريد.

91 يا بيشتر، گل بكاريد. Ann می‌آيد. به او بگوييد، از هر كدام هرچقدر مي‌خواهد  بردارد.

مهمانی چای‌خوری: در بهار بين ساعت 2تا4 بعد از ظهر با يك هديه به كلبه هفت كوتوله برويد. هديه را به آن‌ها بدهيد تا در مهمانی چای خوری شركت كنيد.

Squid(قلاب سنگين ماهيگيری): در تابستان يك ماهی در اقيانوس پرت كنيد و سعی كنيد با تير كمان ماهيگيری ماهی بگيريد تا Squid را بدست آوريد.

ماهيگير Angler: در زمستان بين ساعت‌های 10 شب تا 6 صبح از دريا ماهی بگيريد.

گربه ماهی: گربه ماهی را زمستان در حوضچه زيرزمينی معدن با هر ابزار ماهيگيری بگيريد.

Char: بعد از آنكه غذای Sashimi و Grilled Fish و Sushirecipe را پختيد با تير كمان در آبشار يا رودخانه ماهی بگيريد.

ماهی سيمی: بيشتر از200 ماهی بفروشيد. بعد با تير كمان ماهيگيری كنيد، بجز  زمستان.

ماهی چينه دان: پس از اينكه تمام ماهي‌های افسانه ای را گرفتيد در تپه مادر با تير كمان ماهيگيری كنيد.

Rumors: 7 تا 10 شب در اسكله ماهيگيری كنيد تا آن را بدست آوريد. سپس Greg آمده و در باره ماهی غول پيكر صحبت مي‌كند و مي‌خواهد آن را به قيمت 250000 سكه از شما بخرد. آن ماهی خيلی بزرگ است و در دستان شما قرار نمي‌گيرد.

بعد از آنكه پنج محصول را به داخل آبشار انداختيد و توت فرنگی قدرتی را دريافت كرديد، پنج محصول ديگر پرت كنيد. الهه زندگی در باره همسر از شما سوال مي‌كند. او خواهد گفت همسرتان Gonna است. سپس به حمام رفته و بيرون بياييد. او مجدداً با شما صحبت خواهد كرد. پس از اينكه بيشتر از ده محصول را پرت كرديد، او به شما چوب Lumber را مي‌دهد. آن را به چوب بری برده و به Gotz بدهيد تا او بهترين دوست شما شود.

الهه زندگی در مواقعی كه نمی‌آید:

 1- در مكان اشتباه باشيد. 2- هوا بد باشد. 3- آن روز مقدس باشد.

بعد از آنكه با همسرتان ازدواج كرديد، مي‌توانيد در اسكله يك بطری حاوی نامه پيدا كنيد. سپس Kai به شما مي‌گويد اگر بخواهيد مي‌توانيد در روستا بمانيد. Yes را انتخاب كنيد تا نامه را دريافت و به شما يك عطر بدهد.

رموز جادويی: اول آنكه شما به دو Memory Card نياز داريد با دو Save متفاوت در بازی. يكی از ذخيره‌ها را مثلاً AAA و ديگری را BBB بناميد. از BBB استفاده كنيد، گاوها و گوسفندهای زيادی بخريد. سپس با ذخيره AAA بازی كنيد. سپس بار ديگر همه گاو و گوسفندانتان را برای مزرعه BBB بگيريد. ذخيره BBB را روی كارت حافظه دوم كپی كنيد و مزرعه AAA را لود كنيد. برويد به diary جای ذخيره و كلمه Exchange animals را انتخاب نماييد. همه حيوانات BBB را روی كارت حافظه دوم بريزيد. اين كار وقت زيادی صرف مي‌كند. اما با این کار شما در تابستان سال اول مي‌توانيد خانه كامل با گلخانه و چيزهای ديگر داشته باشيد.

به چه قيمت‌هايی حيواناتتان را مي‌توانيد بفروشيد؟

گاوها: گاو شما بايد كاملاً رشد كرده باشد كه بتوانيد آن را به قيمت 8000 تا 3000 سكه بفروشيد. اگر گاو شما قلبش زياد باشد و شير طلايی بدهد آن را به قيمت بسيار بالايی مي‌توانيد بفروشيد.

گوسفندها: برای فروش، گوسفند شما پشم داشته باشد مي‌توانيد 2000 تا 5000 سكه بفروشيد.

مرغ‌ها و جوجه‌ها: از 500 تا 2000 سكه (اگر تخم طلا بگذارند) مي‌توانيد بفروشيد.

اگر از رموز جادويی استفاده كنيد، حيواناتتان را بالای 100000 سكه مي‌توانيد بفروشيد.

چگونه تمام حيوانات شما طرح طلايی جادويی خواهند داشت؟

تمام حيواناتتان را دارای 10 قلب كنيد ( گاو، گوسفند، مرغ، اسب، سگ). روز قبل از مسابقه بازی را ذخيره كنيد. شما بايد با همه حيواناتتان برنده شويد. سپس در كارت حافظه ديگر از طريق فن Exchang animals مي‌توانيد تمام حيواناتتان را دارای طرح طلايی جادويی كنيد. با اين كار مي‌توانيد حيواناتتان را بالای قيمت 500000 سكه بفروشيد.

برای اينكه قلب مرغ‌های شما زودتر قرمز شود حيواناتی مانند سنجاب و خرگوش را از تپه مادر به مرغداری‌تان بياوريد و آنجا را ترك كنيد. قلب مرغ شما زودتر قرمز مي‌شود.

ترفند جادویی: برای این کار به دو كارت حافظه نياز داريد. بدون ديسك و با دو كارت حافظه دستگاه را روشن كنيد. فايل بازی يك مموری را روی مموری ديگر كپی كرده و خارج شويد. ديسك بازی را داخل دستگاه قرار داده، روشن كنيد. فايلتان را انتخاب كرده و بازی را شروع كنيد. برويد به داخل diary و قسمت Exchange animals را انتخاب نماييد، سپس حيوانات فايل اول را به فايل دوم منتقل كنيد.

15- نكته‌های مهم: لازم نيست كه حتماً در شب بخوابيد، بلكه مي‌توانيد در ساعت پنج صبح بخوابيد. اما اگر نخوابيد مريض خواهيد شد و زمان از 11/50Pm به Am برخواهد گشت.

فراموش نكنيد كه به حيواناتتان غذا بدهيد. با آن‌ها صحبت كرده، هر روز تميزشان كنيد و با سگ و اسبتان بازی كنيد.

سنگ‌های كوچك مزرعه را نشكسته و بیرون نيندازيد، مي‌توانيد از آن‌ها به عنوان حصار در اطراف مزرعه استفاده كنيد.

اگر نتوانستيد جنس خود را از TV Shopping دريافت كنيد نگران نباشيد، چون همه‌ی آن‌ها دوباره تكرار خواهند شد.

بعد از بيدار شدن از خواب، اولين كار، روشن كردن تلويزيون و ديدن وضع هوا است. سپس ديدن آنكه TV Shopping چه چيزهايی مي‌فروشد و يا برنامه آشپزی چه چيزهايی درست مي‌كند. اگر هوا بد باشد، حيواناتتان را داخل خانه‌های خودشان قرار دهيد.

اگر اسبتان رفت مي‌توانيد اسبتان را برگردانيد. در حدود 20 الی 40 محصول بكاريد. بعد از رشد كردن محصولاتتان، Barley پيش شما آمده و اسبتان را مي‌برد اما چند روز بعد اسب ديگری با زين برای شما می‌آورد.

اگر بعضی روزها توپ سگتان را كنار صندوق پست قرار دهيد، روز بعد آن را نخواهيد ديد. بهتر است آن را داخل كابينت قرار دهيد.

اگر برنامه ورزشی Sport Program را نگاه كنيد، Aja دختر نوشيدنی فروشی را خواهید ديد كه در مسابقه F1 شركت مي‌كند.

وقتی يك مسابقه در اسكله برگزار شده است مي‌توانيد به خانه برگرديد يا ماهيگيری كنيد. در این صورت وقت اصلاً نمي‌گذرد.

مي‌توانيد در بهار از هفت كوتوله برای برداشت  و آب دادن به مزرعه كمك بگيريد.

بهترين درجه بالا بردن ابزار قيمت 5000 سكه است. بدون درجه 400% و سنگ معدن آبی Mystrile مي‌باشد.

حدود ساعت 7 تا 10 شب Greg به اسكله می‌آيد.

اگر زودتر مي‌خواهيد با Ann ازدواج كنيد، وقتی Doug پيش شما آمده و در مورد كار وقت گير صحبت كرد، به Cliff اطلاع ندهيد تا او دهكده را ترك كند.

اگر تعداد زيادی توت فرنگی داشتيد سعی كنيد تا نيمه شب سخت كار كنيد. در اين موقع شما يك صبحانه مفصل خواهيد خورد.

اگر توپ سگتان را داخل اصطبل روی محل غذا خوری اسب بيندازيد، اسب شما آن را خورده و ديگر نمي‌توانيد در مسابقه اسب دوانی شركت كنيد.

در زمستان مي‌توانيد يك سبد به معدن بياوريد و تمام سنگ معدن‌ها را داخل آن بيندازيد.

مسابقه شنا را دو دفعه برنده شويد تا 500 چوب(500 Lumber) برنده شويد.

اگر محصولتان زياد است سعی كنيد تا قبل از شب كارهای ديگرتان را انجام دهيد، سپس محصولاتتان را آب بدهيد يا برداشت كنيد، در این صورت خسته نخواهيد شد.

در حوالی تابستان Won با يك توت فرنگی قدرتی به خانه شما می‌آيد و آن را به قيمت 5000 سكه مي‌فروشد. آن را از او نخريد، چون قلابی است.

اگر دختری را دوست داريد، هر روز با او صحبت كرده و به او هديه بدهيد.

 روی پل در تپه مادر بعضی اوقات مار وجود دارد. آن را برای دخترها نبريد.

اگر تخم طلا را آب پز كنيد قيمت آن خيلی زياد مي‌شود.

يك سبد در بازی مي‌باشد كه دارای يك سوراخ سياه است. بعد از گذاشتن چيزی در داخل آن، ديگر نمي‌توانيد آن را برداريد.

اگر در فصل زمستان از دريا ماهی گرفتيد، بايد آن را در يخچال نگه‌داری كرده و سپس مي‌توانيد آن را در بهار مصرف كنيد.

شما مي‌توانيد زمين و مزرعه‌های ديگری را خريده و در آن‌ها برنج بكاريد.

16- سوال‌ها و جواب آن‌ها:  

Won در چه جاهايی است؟ او بيشتر اوقات در ساعت 1 بعد از ظهر در مسافرخانه است.

در زمستان چه كارهايی مي‌توانيد انجام دهيد؟ مي‌توانيد افراد روستايی را ملاقات كنيد يا به معدن زمستانی برويد و در آنجا كار كنيد.

چگونه مي‌توان غذاهای مختلفی درست كرد؟ روزهای شنبه به تلويزيون نگاه كنيد. در آنجا وسايل جديدی مي‌فروشند. وسايل را خريده و غذاهای مختلفی درست كنيد.

چرا اگر سعی كنيم تمام دخترها دارای قلب قرمز شوند بعضی از آن‌ها عصبانی مي‌شوند؟ برای آنكه دختران ديگر از اين كار شما ناراحت مي‌شوند.

آيا به كودكمان مي‌توانيم هديه بدهيم؟ وقتی او بزرگ‌تر شد، بله.

 چرا بعضی مواقع مرغ‌ها تخم نمي‌گذارند؟ برای آنكه به موقع به آن‌ها غذا نداده‌ايد.

17- مزرعه خودتان: شما مي‌توانيد مزرعه را به رديف‌های 3X3 با يك خانه فاصله بين آن‌ها كاشته و دور مزرعه‌تان حصار بكشيد.

مي‌توانيد يك منطقه را كاملاً علف كاشته و دور آن حصار بكشيد. از اين طريق به راحتی مي‌توانيد اسب يا سگتان را تربيت كنيد. توپ را به اين منطقه بيندازيد، سگتان از چوب‌ها پريده و توپ را برای شما می‌آورد. مي‌توانيد اسب سواری كنيد. اسبتان از روی چوب‌ها نيز پرش خواهد زد.

برای آنكه پول بيشتری بدست آوريد بهتر است در بهار كلم پيچ و در تابستان آناناس و در پاييز چغندر بكاريد

غذاها:Ingredient             تركيبات  Utensils

لوازم آشپزخانه  Seasoning

چاشنی، افزودنيVariation

نوعی غذا 1. Sashimi

ماهیIngredients: Medium Fish OR Large Fish

چاقو   Utensils: Knife

   افزودنی ندارد   Seasoning: None

برنج قارچ جنگلي2. Truffle Rice

 قارچ و كوفته برنجی Ingredients: Truffle, Riceball

برنج قارچ3. Mushroom Rice

 قارچ، كوفته برنجیIngredients: Mushroom, Riceball

رب(چاشنی) و نمكSeasoning: Soy Sauce, Salt

 غذا4. Cookie

 آرد، كره، تخم مرغ Ingredients: Flour, Butter, Egg

 اجاق، وردنه   Utensils: Oven, Rolling Pin

 شكر   Seasoning: Sugar

عسل   Ingredients: Honey

 برنج پخته5. Fried Rice

 كوفته برنجی، تخم مرغ، روغن Ingredients: Riceball, Egg, Oil

 ماهی تابه    Utensils: Frying Pan

Ingredients: Green Pepper

 چاقو Utensils: Knife (only if using vegetables)

چاشنی و نمك   Seasoning: Soy Sauce, Salt

 كره 6. Butter

 شير   Ingredients: Milk

 مخلوط كن   Utensils: Mixer

 ماهی سرخ شده 7. Grilled Fish

  ماهی متوسط   Ingredients: Medium Fish

 ماهی تابه   Utensils: Frying Pan

نمك، چاشنيSeasoning: Salt, soy sauce

 شير داغ 8. Hot Milk

 شير    Ingredients: Milk

 قابلمه    Utensils: Pot

شكر    Seasoning: Sugar

 نيمرو 9. Scrambled Egg

 تخم مرغ، روغن    Ingredients: Egg, Oil

 ماهی تابه    Utensils: Frying Pan

همزن Utensils: Whisk

 نمك، چاشني(سس)   Seasoning: Salt, soy sauce

 املت 10. Omelet

 تخم مرغ، شير، روغن Ingredients: Egg, Milk, Oil

 ماهی تابه    Utensils: Frying Pan

سيب زمينی، ذرت    Ingredients: Potato, corn

Utensils: Whisk

 نمك    Seasoning: Salt

 تخم مرغ آب پز 11. Boiled Egg

 تخم مرغ    Ingredients: Egg

 قابلمه    Utensils: Pot

نمك      Seasoning: Salt

 ناهار 12. Dinner Roll

 نان، كره    Ingredients: Bread, Butter

 برنج هندی 13. Bamboo Rice

 كدوی هندی، كوفته برنجی    Ingredients: Bamboo Shoot, Riceball

 نمك، سسSeasoning: Salt, soy sauce

  زرد چوبه هندی 14. Curry

 زرد چوبه، كوفته برنجی   Ingredients: Curry Powder, Riceball

 قابلمه    Utensils: Pot

Ingredients: Turnip, Potato, Mushroom, Onion,  شلغم، سيب زمينی، قارچ، پياز، هويج، فلفل سبزCarrot, Green Pepper

 ماكارونی 15. Noodles

 آرد    Ingredients: Flour

 چاقو، قابلمه، وردنه Utensils: Knife, Pot, Rolling Pin

 بستنی 16. Ice Cream

 شير، تخم مرغ،    Ingredients: Milk, Egg

 قابلمه، هم زن    Utensils: Pot, Whisk

 شكر    Seasoning: Sugar

Ingredients: Honey, Apple, Strawberry, Wild Grapes, Pineapple

 تاس كباب 17. Stew

 آرد، شير    Ingredients: Flour, Milk

 قابلمه    Utensils: Pot

 نمك    Seasoning: Salt

 مقداری سبزی Ingredients: (Some vegetables)

 ذرت بوداده 18. Popcorn

 ذرت    Ingredients: Corn

 ماهی تابه    Utensils: Frying Pan

 كره Ingredients: Butter

 نمك Seasoning: Salt

  سس گوجه فرنگی 19. Ketchup

 گوجه، پياز    Ingredients: Tomato, Onion

 مخلوط كن    Utensils: Mixer

 نمك، شكر، سركه Seasoning: Salt, Sugar, Vinegar

  نان كشمشی 20. Raisin Bread

 نان، انگور وحشی Ingredients: Bread, Wild Grapes

  ساندویچ 21. Sandwich

Ingredients: bread, cucumber, tomato

Ingredients: Boiled egg, mayonnaise, butter

 سيب زمينی سرخ شده 22. French fries

 سيب زمينی، روغن    Ingredients: Potato, oil

 ماهی تابه، چاقو    Utensils: Frying pan, knife

 نمك، سس گوجه Seasoning: Salt, ketchup

 پيتزا 23. Pizza

 پنير، آرد، سس Ingredients: Cheese, flour, ketchup

 اجاق، وردنه    Utensils: Oven, rolling pin

Ingredients: Green pepper, mushroom, pineapple, onion, tomato, fish

Utensils: Knife

Seasoning: Salt

 آب ميوه (شربت ميوه)24. Fruit juice

   Ingredients: Apple, pineapple, wild grapes,  سيب، آناناس، انگور وحشی، توت فرنگی strawberries،

 مخلوط كن    Utensils: Mixer

 شكر    Seasoning: Sugar

 چاقو Utensils: Knife

 مربای سيب 25. Apple jam

 سيب    Ingredients: Apple

 شكر    Utensils: Sugar

 قابلمه    Seasoning: Pot

 عسل، شربت Ingredients: Honey, wine

 سس مايونز كوچك 26. Small mayonnaise

 تخم مرغ، روغن    Ingredients:  Small Egg, Oil

 همزن    Utensils: Whisk

 سركه    Seasoning: Vinegar

 سس مايونز متوسط 27. Medium mayonnaise

 تخم مرغ متوسط، روغن   Ingredients: Medium Egg, oil

 همزن    Utensils: Whisk

 سركه    Seasoning: Vinegar

 سس مايونز بزرگ 28. Large mayonnaise

 تخم مرغ بزرگ    Ingredients: Large Egg, oil

 همزن    Utensils: Whisk

 سركه   Seasoning: Vinegar

 مايونز غول پيكر 29. Giant mayonnaise

 تخم طلا، روغن    Ingredients: Gold Egg, oil

 همزن    Utensils: Whisk

 سركه    Seasoning: Vinegar

 مربای توت فرنگی 30. Strawberry jam

 توت فرنگی    Ingredients: Strawberry

 شكر    Utensils: Sugar

 قابلمه    Seasoning: Pot

 مربای انگور 31. Grape jam

 انگور جنگلی    Ingredients: Wild grapes

 شكر    Utensils: Sugar

 قابلمه    Seasoning: Pot

 عسل، …Ingredients: Honey, wine

 آبگوشت 32. Miso soup

قابلمه Utensils: Pot

Seasoning: Miso paste

Ingredients: ?!There must be something!? Eggplant, turnip, bamboo

shoot, cabbage, onion, fish

 سبزی 33. Greens

 اسفناج    Ingredients: Spinach

 قابلمه    Utensils: Pot

 سس چينی    Seasoning: Soy Sauce

 تمپور 34. Tempura

 آرد، تخم مرغ، روغن Ingredients: Flour, egg, oil

 ماهی تابه    Utensils: Frying Pan

 ترشی شلغم 35. Pickled turnips

 شلغم    Ingredients: Turnip

 چاقو    Utensils: Knife

 سركه    Seasoning: Vinegar

 نمك، سس چينی Seasoning: Salt, soy sauce

 خيار ترشی 36. Pickles

خيار    Ingredients: Cucumber

 نمك Seasoning: Salt

 شربت گوجه 37. Tomato juice

 گوجه    Ingredients: Tomato

 مخلوط كن    Utensils: Mixer

 نمك Seasoning: Salt

سوپ  38. Vegetable juice

 كلم، خيار،هويج     Ingredients: Cabbage, cucumber, carrot

 مخلوط كن    Utensils: Mixer

 چاقو Utensils: Knife

 نمك    Seasoning: Salt

سالاد 39. Salad

Ingredients: Cabbage, cucumber, carrot, tomato

 كلم، خيار، هويج، گوجه، چاقو    Utensils: Knife

 سركه، نمك Seasoning: Vinegar, salt

 توت فرنگی و شير 40. Strawberry milk

 توت فرنگی، شير Ingredients: Strawberry, milk

 مخلوط كن    Utensils: Mixer

 عسل Ingredients: Honey

 شكر، نمك Seasoning: Sugar, salt

 بادمجان 41. Happy eggplant

 بادمجان    Ingredients: Eggplant

 ماهی تابه    Utensils: Frying pan

 Seasoning: Miso paste, Soy sauce, Sugar

 كيك شكلاتی 42. Chocolate cookies

 آرد، كره، تخم مرغ، شكلات    Ingredients: Flour, butter, egg, chocolate

 اجاق،وردنه     Utensils: Oven, rolling pin

 شكر    Seasoning: Sugar

 كيك شكلاتی ساده 43. Easy chocolate cookies

 كلوچه، شكلات    Ingredients: Cookie, Chocolate

 اجاق، وردنه   Utensils: Oven, rolling pin

آب ميوه 44. Fruit latte

 شير، سيب،آناناس    Ingredients: Milk, apple, pineapple

 مخلوط كن    Utensils: Mixer

 شكرSeasoning: Sugar

 آب‌میوه 45. Easy fruit latte

 Ingredients: Fruit juice, milk

Utensils: Mixer

46. Veggie latte

 Ingredients: Milk, cabbage, carrot, cucumber

 Utensils: Mixer

Utensils: Knife

Seasoning: Salt

47. Easy veggie latte

Ingredients: Vegetable juice, milk

Utensils: Mixer

48. Sushi

 كوفته برنجی، ساشيمی Ingredients: Rice ball, sashimi

 سركه Seasoning: Vinegar

 سس چينی Seasoning: Soy sauce

نوعی مربا 49. Jam bun

Ingredients: Bread, Apple Jam/Grape Jam/Strawberry   نان، مربای سيب، مربای انگور،مربای توت فرنگيJam

 نوعی غذا 50. Cheese fondue

 پنير، نان Ingredients: Cheese, bread

 قابلمه    Utensils: Pot

 نمك    Seasoning: Salt

Ingredients: Wine

 سيب زمينی شيرين(چغندر) 51. Sweet potato

 چغندر، سنگ Ingredients: Sweet potato, stone

 اجاق    Utensils: Oven

 نمك، شكر    Seasoning: Salt, sugar

 كيك 52. Cake

 آرد، كره، تخم مرغ Ingredients: Flour, butter, egg

 اجاق    Utensils: Oven

 نمك، شكر    Seasoning: Salt, sugar

 سيب Ingredients: Apple

 جوشانده 53. Stir fry

 روغن، كلم IngredientsShockil, cabbage

 ماهی تابه، چاقو    Utensils: Frying pan, knife

 سس چينی    Seasoning: Soy Sauce

 نوعی كلوچه 54. Veggie pancake

 آرد، تخم مرغ، روغن، كلم Ingredients: Flour, egg, oil, cabbage

 ماهی تابه، چاقو    Utensils: Frying pan, knife

55. Chirashi sushi

Ingredients: Rice Ball, Scrambled Egg, Sashimi

Utensils: Knife

Seasoning: Vinegar

Seasoning: Soy sauce

 دسر كدوتنبل 56. Pumpkin pudding

 كدوتنبل، تخم مرغ، شيرIngredients: Pumpkin, egg, milk

 اجاق    Utensils: Oven

 شكر    Seasoning: Sugar

 كلوچه سيب 57. Apple pie

 كره، تخم مرغ، آرد، سيب Ingredients: Butter, egg, flour, apple

 اجاق، همزن    Utensils: Oven, whisk

 شكر    Seasoning: Sugar

 كيك پنير 58. Cheesecake

 پنير، شير، تخم مرغ Ingredients: Cheese, milk, egg

 اجاق، قابلمه، همزن Utensils: Oven, pot, whisk

شكر    Seasoning: Sugar

 توت فرنگی Ingredients: Strawberry

 مخلوط 59. Mixed juice

Ingredients: Apple, carrot, pineapple, strawberry,  سيب، هويج، آناناس، توت فرنگی، انگور وحشی wild grapes

 همزن    Utensils: Mixer

 چاقو Utensils: Knife

 نمك، شكر    Seasoning: Salt, sugar

 مخلوط مخصوص 60. Deluxe mixed juice

Ingredients: Apple, cabbage, carrot, cucumber pineapple, strawberry,

 سيب، كلم، هويج، خيار، آناناس   wild grapes

 توت فرنگی، مخلوط كن    Utensils: Mixer

 آب‌میوه مخصوص 61. Deluxe juice

Ingredients: Fruit juice, vegetable juice

 آب‌میوه،آب نبات، مخلوط كن     Utensils: Mixer

 نوعی ماكارونی 62. Curry noodles

Ingredients: Curry powder, noodles

Utensils: Pot

63. Tempura noodles

Ingredients: Tempura, noodles

Utensils: Pot

64. Fried noodles

Ingredients: Noodles, oil

Utensils: Frying pan

65. Mixed latte

Ingredients: Add milk to a juice recipe

Utensils: Knife

Seasoning: Salt, sugar

 املت برنج  66. Omelet rice

 تخم مرغ، روغن، شير، كوفته برنجيIngredients: Egg, milk, oil, rice ball

 ماهی تابه    Utensils: Frying pan

 همزن Utensils: Whisk

 كيك شكلاتی 67. Chocolate cake

Ingredients: Flour, butter, egg, chocolate

Utensils: Oven, whisk

 آرد، كره، تخم مرغ، شكلات، اجاق، همزن، شكر    Seasoning: Sugar

 چای نيروزا 68. Relaxation tea

Ingredients: Relaxation tea leaves

 Utensils: Pot

Ingredients: Fruits, honey, milk, other things

Utensils: Knife

Seasoning: Sugar

نکته‌‌هایی دیگر:

آب‌پاش بی‌نهایت: در زمستان وارد غار زیرزمینی سمت کوهستان در طرف دریاچه شوید و زمین را حفر کنید تا به آخرین طبقه غار برسید و وارد دریاچه زیرزمینی غار شوید. آب‌پاش را با آب از دریاچه پر کنید تا آب‌پاش بی‌نهایت داشته باشید.

دریافت وسایل و خوراکی‌ها و فهرست غذاها: اگر می‌خواهید از افراد دهکده این فهرست‌ها یا خوراکی‌ها را دریافت کنید، بدین‌صورت عمل کنید.

به May یا Barley تخم‌مرغ بدهید تا او به شما بستنی بدهد. به Gotz کدوتنبل هندی بدهید تا او به شما کیک سیب‌زمینی بدهد. برای مدت طولانی از اقیانوس ماهی‌گیری کنید تا بطری حاوی غذای کلوچه را بدست بیاورید. به دکتر گیاه دارویی آبی رنگ را بدهید تا او به شما طرز تهیه نوشیدنی مخلوط را یاد بدهد. به Manna مادر Elli یک گل گربه صورتی بدهید تا او به شما طرز تهیه سبزیجات ترکیبی را یاد بدهد. به Ellen مادربزرگ Stu گل گربه صورتی بدهید تا او به شما طرز تهیه ساندویچ را یاد بدهد. به Sasha گل گربه صورتی را بدهید تا او به شما طرز تهیه کیک شکلاتی را یاد بدهد. به Kai ذرت بدهید تا او به شما طرز تهیه ذرت بوداده را یاد بدهد. به Saibra آهنگر ذرت بدهید تا او به شما طرز تهیه ترشی شلغم را یاد بدهد. به Bassil یک گوجه‌فرنگی بدهید تا او به شما طرز تهیه مربای میوه‌‌جات را یاد بدهد. به Doug پدر Ann یک گوجه‌فرنگی بدهید تا او به شما طرز تهیه پیتزای پنیر را یاد بدهد. به پاستور، کشیش دهکده یک تخم‌مرغ بدهید تا او به شما طرز تهیه اسنک عصرانه را یاد بدهد. نکته: این حالت بیشتر در موقعی قابل اجرا است که شما با افراد دهکده دوست باشید و روزهای مقدسی که در آن فستیوالی اجرا نمی‌شود.

طلاق دادن زن: در خانه به زن خود چیزهایی که از آن نفرت دارد را بدهید تا قلب او سیاه شود. حالا بخوابید و در روز بعد خواهید دید که زن شما عصبانی شده است و شما بر سر خود می‌کوبید و او می‌خواهد از شما طلاق بگیرد. شما موقعی که زنتان طلاق گرفته است نمی‌توانید زن دیگری بگیرید و باید فقط با زن قبلی خود زندگی کنید. در صورتی که دوباره به او خوبی کنید و قلب او را قرمز کنید دوباره  می‌توانید با او ازدواج کنید.

انتخاب برنده فستیوال غذا: برای انتخاب برنده فستیوال غذا، شما می‌توانید دو راه را انتخاب کنید. یکی این که با یکی از افراد دهکده صحبت کنید و او فقط برنده می‌شود و یا این که با کسی صحبت نکنید و فقط با قاضی مسابقه آشپزی Gormet صحبت کنید و خودتان برنده شوید.

موقعی که با افراد دهکده دوست هستید، در روزهای یک ‌شنبه یا شنبه از تپه مادر، حشرات را جمع‌آوری کنید و به افراد دهکده نشان بدهید تا آن‌ها از شما تشکر کنند و به شما هدایایی بدهند.

زن بگیرید و با رقبای خود دوست شوید. اگر دوستی شما پایدار باشد، آن‌ها در روز عروسی خودشان شما را دعوت می‌کنند. برای دوستی بیشتر می‌توانید به این افراد چیز‌هایی را که دوست دارند بدهید.

وقتی اسب شما بزرگ شده است و Barley می‌آید اسب شما را ببرد، اگر می‌خواهید اسبتان با زین هرچه زودتر پیش شما بیاید، کافی است حدود پنجاه خانه از زمینتان را شخم بزنید و چمن بکارید تا آن‌ها رشد کنند و Barley اسب را زودتر پیش شما بیاورد.

وقتی که Won توپ را به شما فروخت، آن را به سمت پل در کوهستان ببرید و پنجاه الی صد مرتبه به اطراف پل پرت کنید و در بار آخر آن را به داخل گودال دریاچه پرت کنید تا گم شود. پس از چند روز Won می‌آید و به شما یک توپ زردرنگ می‌فروشد که با آن می‌توانید قلب سگ را زودتر قرمز کنید. با این توپ جدید هر بار که در مسابقه سگ‌ دوانی شرکت کنید سگ شما برنده خواهد بود.

برای این که گلخانه شما توسط باد و طوفان نابود نشود، سگ خود را هر شب در گلخانه قرار دهید.

قسمت‌های مخفی بازي:

وقتی قلب Elli پرستار بيمارستان آبی رنگ مي‌باشد، در روز چهارشنبه همان فصل به خانه مادربزرگ Ellen رفته و با Ellen صحبت كنيد. به او شش عدد سنگ معدن سبز Adminate بدهيد تا او به شما يك توت فرنگی قدرتی بدهد.

سعی كنيد دويست ماهی بفروشيد. سپس با تير كمان ماهيگيری Fishing Pole از درياچه ماهی بگيريد. اما نمي‌توانيد ماهی بدست بياوريد. الهه عشق ظاهر شده، به شما مي‌گويد چه آرزويی داريد. نوشته دوم را انتخاب كنيد تا پولی به ميزان 999999 سكه بدست آوريد.

تمام دموهای شخصيت‌های بازی را ببينيد. سپس به هر كدام يك غذای ماهی سرخ كرده Grilled Fish بدهيد تا يك توت فرنگی قدرتی بدست آوريد.

به دكتر بيمارستان پنج عدد علف آبی، و به شهردار پنج دفعه ميمون را نشان دهيد، و به Elli پنج عدد گل قرمز جادويی، و به Mary پنج عدد سنگ معدن آبی و سپس سه عدد ماهی متوسط بدهيد تا توت فرنگی قدرتی كسب كنيد.

قلب تمام پنج دختر را قرمز كنيد. سپس به هر كدام يك ساندویچ فرانسوی French Fries بدهيد تا يك توت فرنگی قدرتی بدست آوريد.

دموی Goddes الهه زندگی و Kappa الهه عشق و Mino الهه محبت را ببينيد. سپس به هر كدام از آن‌ها يك توت فرنگی Straw Berry بدهيد تا يك Wool جامه پشمی بدست آوريد.

برای ديدن الهه ويرانی، كه يك ميمون بزرگ است بايد كارهای زير را انجام دهيد.

1- قلب تمام دخترها قرمز باشد.

2- تمام دموهای شخصيت‌های بازی را ديده باشيد.

3- تمام 10 عدد توت فرنگی قدرتی را بدست آورده باشيد.

4- تمام ماهي‌های افسانه‌ای را بدست آورده باشيد.

5- دو قلاب ماهيگيری را همراه داشته باشيد.

سپس در اول صبح وقتی از خانه بيرون می‌آييد، الهه ويرانی ظاهر مي‌گردد. او شما را بسيار نيرومند كرده و يك كتاب به شما مي‌دهد. كتاب را به دقت بخوانيد. او مجدداً بعد از سه روز ظاهر مي‌شود و بايد به او پاسخ دهيد. برای پاسخ نوشته سوم را انتخاب كنيد تا دارای قدرت الهه زندگی شويد.

پول‌ها و طلاهای پشت دو معدن آبشار و زمستانی را جمع‌آوری كنيد. سپس سعی كنيد از حوضچه زيرزمينی مخفی معدن زمستانی با تير كمان ماهی بگيريد. Pelum Pico الهه تغيير شكل را ملاقات نماييد. با او صحبت كرده و نوشته دوم را انتخاب نماييد تا او به شما يك لباس بدهد.

به تمامی ساكنين دهكده در روزهای تولدشان هديه بدهيد. سپس بعد از آنكه در مسابقه جنگ مرغ‌ها برنده شديد، به اين اشخاص هديه‌های زير را بدهيد.

1-Greg  يك ماهی بزرگ Large Fish

2- Dougs يك غذای Sushi

3- Ann يك تخم مرغ آب پز

4- Mary يك سنگ معدن سبز

5- Elli داروی شيميايی Bodigizer

6- Mayor Thomas سه عدد كيك

7- Doctor علف قرمز و آبی

8- Karen ساندویچ فرانسوی و شربت

Pupori به او خرگوش نشان بدهيد.

Basil ماهی متوسط

Barley چوب بزرگ Lumber

May يك سنجاب

برای آنكه الهه ساكنين شهر شويد بايد كارهای زير را انجام دهيد.

 صحنه الهه زندگی را ببينيد.

 صحنه عصبانی بودن Kaven از Rick.

 عصبانی بودن Popuri از Rick.

 زخمی شدن دست Stu و دادن چسب زخم به او.

 سگتان بايد بچه‌دار شود.

 قلب تمام دختران را قرمز نماييد.

 به Elli علف آبی بدهيد.

 به Ann تخم مرغ بدهيد.

 به Karen شربت Wine بدهيد.

 به May كاموا بدهيد.

در فصل بهار بيش از صد عدد گل بكاريد. وقتی آن‌ها رشد كردند، Ann در يكی از روزها به دیدن شما می‌آيد و با شما صحبت مي‌كند. به او اجازه دهيد گل‌های مورد علاقه‌اش را بچيند. او به شما يك توت فرنگی قدرتی خواهد داد.

وقتی Duke از شما درخواست كمك مي‌كند، به او جواب مثبت بدهيد. يك ماه برای او كار كنيد تا به شما پول بسيار زيادی بدهد. سپس در يكی از روزها Ann از شما برای ساعت پنج بعد از ظهر هر روز به مدت يك ماه سه عدد تخم مرغ مي‌خواهد. برای او اين كار را انجام دهيد تا در انتها يك توت فرنگی قدرتی بدست آوريد.

تمام مسابقات را برنده شويد. سپس در مسابقه Harvest Festival به بالای نردبان رفته با تير كمان ماهيگيری كنيد تا يك كيسه برنج بدست آوريد. سپس اين كيسه برنج را در مزرعه‌تان بكاريد تا بعد از 19 روز سبز شود. سپس در يكی از روزها Gormet قاضی مسابقه آشپزی پيش شما می‌آيد، به او يك كيسه برنج هديه بدهيد تا او به شما 9 نمونه از بهترين غذاها را ياد بدهد. اين غذاها را درست كنيد و همراه خود داشته باشيد. آن‌ها را پشت آبشار بيندازيد تا الهه بدی ظاهر گردد. نوشته دوم را انتخاب كنيد تا Gotz پيش شما بيايد. با او صحبت كنيد تا الهه بدی نابود گردد و Gotz به شما يك تبر جديد بدهد. بعد از اينكه درصد مزرعه‌تان را به 1000% رسانديد، مي‌توانيد شهردار شهر شويد. پيش Mayor Thomas رفته و با او صحبت كنيد. نوشته پنجم را انتخاب كنيد تا او به شما يك كلاه بدهد. كلاه را از او بگيريد تا شما شهردار شهر شويد.

 نود و نه عسل جمع‌آوری كرده و هر روز به Louis سه عدد عسل بدهيد تا در پايان تمام شدن عسل‌ها، او به شما يك گل جادويی سبز بدهد. اين گل را در مزرعه‌تان بكاريد و هر روز به آن آب بدهيد تا بعد از هفت روز آن‌ها رشد كنند. زنبورها زياد مي‌شوند و يك كندوی بزرگ عسل در كنار درختان درست مي‌كنند. با این کار مي‌توانيد روزی پنج مرتبه عسل جمع كنيد كه قيمت هر كدام برای فروش 3000 سكه مي‌باشد، كه با فروش آن‌ها پول زيادی بدست مي‌آوريد.

25 كيسه چای از كوتوله‌ها دريافت كنيد و تمام اين بيست و پنج كيسه را به الهه زندگی بدهيد تا او به شما يك قيچی باغبانی بدهد.

هنگامی كه ازدواج كرديد، روز سالگرد ازدواج و روز تولد بچه و روز تولد خود و تولد همسرتان را بدانيد تا يك توت فرنگی قدرتی بدست آوريد.

برای گرفتن عروسك جادويی (magical toy loy) كارهای زير را بايد انجام دهيد.

سه مرتبه در مسابقه اسب دوانی برنده شويد.

 سه مرتبه در مسابقات سگ‌ها برنده شويد.

 سه مرتبه در مسابقات گاوها برنده شويد.

سه مرتبه در مسابقه جنگ مرغ‌ها برنده شويد.

 سه مرتبه در مسابقه گوسفندها برنده شويد.

 سه مرتبه در مسابقه موزيك برنده شويد.

 سه مرتبه در مسابقه غذا درست كنی برنده شويد.

سه عدد گل گربه صورتی همراه داشته باشيد.

در اينجا استراتژی اين بازی به انتها مي‌رسد، اما هنوز مي‌تواند خيلی از نكته‌ها و زوايای بازی نگفته مانده باشد كه در حين بازی به آن‌ها برخورد كرده و با كمی سعی و دقت موفق به حل آن‌ها خواهيد شد.

پاسخ به سوالات شما

دستور تهيه يك نوع غذا كه در فستيوال برنده شويم. بستگی به فصلی دارد كه مسابقه برگزار مي‌شود و بايد ديد كه بقيه چه غذايی درست مي‌كنند. بيشتر كيك شكلات و كيك سيب يا مثلاً املت با خيار شور و آبگوشت با پياز. كيك شكلات هميشه برنده مي‌شود.

چگونه ماهی افسانه‌ای را بدست آوريم؟ ماهي‌های افسانه‌ای همان‌هایی هستند كه به صورت عكس پرينت شده در جاها و موقعيت‌های مختلف بدست خواهيد آورد.

چگونه از كوتوله‌ها 25 كيسه چای بگيريم؟ وقتی كوتوله‌ها شما را به مهمانی چای دعوت كردند مي‌توانيد آن را بدست آوريد

از چه راه‌هايی مي‌توان درصد مزرعه را بالا برد؟ تمام ابزارها 400 درصد شده باشد. 200 ماهی فروخته باشيد. پنجاه ماهی در حوض داشته باشيد. بچه‌دار شده باشيد. بچه‌تان راه افتاده باشد. چهار تا از گاوها و 2 تا از گوسفندها و شش مرغ طلايی شده باشند.در زمين كشاورزی همه سنگ‌های بزرگ را شكسته باشيد. زمانی كه قدرت پتك شما به چهارصد درصد رسيد مي‌توانيد سنگ‌های زمين را خورد كنيد البته با 83 ضربه قدرتی كه در روزهای متوالی به آن‌ها مي‌زنيد. كل زمين را بايد شخم زده باشيد، و پيشرفت‌های ديگری كه در بازی بايد داشته باشيد.

شكلات و كاكائو را چگونه بدست آوريم؟ آن‌ها را در شهر مي‌توانيد بدست آوريد. هر بسته صد تايی شكلات را به قيمت 3000 سكه از مرد دوره گرد مي‌توانيد بخريد.

قلاب سنگين ماهيگيری را چگونه بدست آوريم؟ برای گرفتن قلاب سنگين ماهيگيری بايد سه شبانه روز يكسره از روی اسكله به دريا قلاب انداخت ( شب‌ها نيز مي‌توانيد در همان محل بمانيد) پس از گرفتن Squid، یک بار ديگر قلابتان را به دريا بيندازيد تا ماهی مخصوص را بگيريد. نكته: در طول اين سه شبانه روز بايد كوتوله‌ها را در مزرعه بكار گمارده تا از محصولات و حيوانات شما نگه‌داری كنند. در ضمن كوتوله تنبل را نيز مي‌توانيد در امور خانه استفاده كنيد.

چگونه سگمان باردار مي‌شود؟ وقتی يك روز در سال سوم Barley به سراغ شما آمد و در اين مورد از شما سوال كرد به او پاسخ مثبت داده و با بردن سگ بعد از يك هفته، رفته سگ را از بارلی پس بگيريد. توله‌های سگ تا وقتی بزرگ شوند پيش بارلی مي‌مانند.

منظور از ديدن دموهای بازی چيست؟ ديدن فیلم‌های کوتاهی كه در جريان بازی خواهيد ديد

چگونه از T.V Shopping خريد كنيم؟ برای دريافت اجناسی كه از تلويزيون مي‌توانيد تهيه كنيد بايد به مسافرخانه رفته و تلفن كنيد.

چگونه محصولاتی كه برداشت مي‌كنيم بفروشيم؟ برای فروش محصولاتی كه برداشت مي‌كنيد كافی است آن‌ها را در جعبه كنار مزرعه كه همه روزه ساعت پنج بعد از ظهر برای برداشت آن‌ها Zack خريدار سر مي‌رسد بيندازيد.

نكته‌هايی ديگر كه كمك بسياری در پيشرفت بازی به شما خواهد كرد. در ابتدا به معرفی صفحه موجوديت (Inventory Screen ) مي‌پردازيم.

نام خودتان: اين نام كه مشخص كننده هويت شماست. جای خالی كه در جلوی نام شماست، نشان دهنده قدرت بدنی است. جاهای خالی را با گرفتن توت فرنگی‌های قدرتی كه به طور استاندارد 10 عدد هستند كامل كنيد. هر توت فرنگی قدرتی برابر 10% به جان شما اضافه مي‌كند كه قدرت بدنی كامل 100% و Full Stamina مي‌باشد.

( مزرعه خودتان ) Your Farm: اين درجه كه از صفر درصد شروع شده و ابتدا به صد درصد 100% و سپس بعد از برگشتن از شهر به 1000% نيز مي‌رسد. درجه ديگر Year ( سال ) مي‌باشد كه نشان مي‌دهد شما در چه سالی مي‌باشيد. بايد اين سال را به بهترين وجهی كار كنيد و درجه آخر يعنی Hard Worker را كسب كنيد كه نشان مي‌دهد شما آيتم فصل موجود را به اتمام رسانده‌ايد. در سمت راست صفحه موجودي شما شكل‌هايی خواهيد ديد كه مقدار آيتم‌ها و حيوانات و مرگ و مير را نشان مي‌دهد و اين نشان‌ها، مقدار چوب و هيزم و مقدار غذای گوسفندان و گاوها و مرغ‌هايتان را مشخص مي‌كند. در وسط، تعداد حيوانات كه برای مرغ‌ها و گاوها و گوسفندان، ده تا از هر كدام مي‌باشند. شكل آخر كه علامت عيسی مسيح را نشان مي‌دهد و تعداد مرگ و مير را نشان مي‌دهد. در قسمت پايين صفحه موجودی، جاهای خالی را خواهيد ديد كه محل نشان و عكس‌های فرشتگان بازی مي‌باشد. تعداد آن‌ها به هفت عدد مي‌رسند كه به صورت برگه پرينت شده آن‌ها را دريافت خواهيد كرد و هر فرشته برای نشان قدرت و آيتم مورد نظر تعيين شده است، كه اگر آيتم مخفی Pocket Station را بدست آوريد مي‌توانيد فرشته‌ها را زنده كرده و آن‌ها را در اختيار داشته باشيد.

Pocket Station مي‌تواند الهه عشق ( Kappa ) را از خواب بيدار كند و كوتوله‌های سحر آميز را به اختيار خود گرفته و بدون پرداخت هيچ مزدی از آن‌ها برای انجام كارهای مختلف استفاده كند.

سمت چپ صفحه موجودی، در زير عكس و نام خودتان، جاهای خالی را مشاهده خواهيد كرد كه به مرور زمان در حين بازی آن‌ها را مشاهده خواهيد كرد. اولين نشان كه در پايين خواهيد ديد، درجه قلب سگتان مي‌باشد كه آن را بايد به ده برسانيد. ديگری درجه اسبتان است كه آن را نيز بايد به ده برسانيد.

بعد از ازدواج با يكی از دختران دهكده، شما نشان زنتان را در زير نام و عكس خود خواهيد ديد كه درجه قلب آن نيز ده مي‌باشد و بعد از يك سال از ازدواج شاهد درجه جديدی خواهيد شد كه در ابتدا صفر بوده و بعد از تولد بچه بايد به درجه ده برسد. در صفحه ديگر تعداد حيوانات و قلب آن‌ها را مشاهده خواهيد كرد. در صفحه بعدی درجه و اندازه قدرت ابزار را مشاهده خواهيد نمود و هر درجه ابزار بعد از بالا بردن درصد آن، به يك سنگ معدن تبديل خواهد شد.

صفحه بعدی موجودی، درجه و مقدار آيتم‌های موجود در هر فصل را نشان مي‌دهد. نشان آبی كه مشخص مي‌كند چه مقدار آيتم بدست آورده‌ايد و يا آن را خريداری كرده‌ايد. نشان صورتی كه مشخص مي‌كند چه مقدار درجه معدن بالا رفته و يا چه مقدار درجه كاشت چمن و درجه فروش محصولات اضافه شده است. شما هر درجه را تا X99 مي‌توانيد برسانيد و در انتها بايد درجه Hard Workers را كسب كنيد. در قسمت آخر صفحه موجودی مقدار فروش آيتم‌ها را مي‌بينيد، كه آن‌ها را تا درجه 999 رسانده و با اين كار مي‌توانيد آيتم‌های مخفی را بدست آوريد و يكی از فرشتگان را پيدا كنيد.

در قسمت حيوانات، جای خالی، كنار نشان قلب هر حيوان را خواهيد ديد كه آخرين درجه را برای قدرت حيوان، يعنی نشان طلايی است و آن مستلزم برنده شدن در فستيوال مخصوص به خود مي‌باشد.

طرز صحيح بازی و بدست آوردن اشيا‏ء و ساكنان مخفی در بازي:

در ابتدای بازی تبر و داس و شخم زن خود را به بيرون از خانه آورده و سپس علف‌های هرز را با داس بچينيد، چوب‌های كوچك را با تبر تكه تكه كرده و زمين را به نحو درست شخم بزنيد و با پولی كه در دسترس داريد بذر بخريد. در بهار بهترين بذر Turnip (شلغم) و Cucumber (خيار) مي‌باشد. در ابتدا سنگ‌های معدن را مي‌توانيد جمع‌آوری كرده و بفروش برسانيد. در قسمت منطقه حمام كدوهای تنبل هندی را جمع‌آوری كرده بفروش برسانيد. علف‌های سبز رنگ كه شبيه گل هستند را بفروشيد و يا در معدن گنج‌های طلايی را كه هر كدام 10 سكه هستند، بدست آورده بفروشيد. در ابتدا شما بايد برای بدست آوردن اشياء مخفی تلاش كنيد. در ابتدا به طبقه سوم به بعد معدن پشت آبشار رفته و زمين را شخم بزنيد تا توت فرنگی اول را كسب كنيد. توت فرنگی بعدی را با ضربه زدن به درخت سدر بدست آوريد. با چوب ماهيگيری از اسكله، توت فرنگی ديگر قدرتی را بدست آوريد. به معدن رفته و سنگ معدن آبی را با 5000 سكه به آهنگری برده و درجه ابزار خود را بالا ببريد. به مرغ و گوسفندان  و گاوهايتان برسيد و به آن‌ها غذا بدهيد. در يكی از روزهای بهار به غير از دوشنبه به گاوداری رفته و اسب را از Barly تحويل گرفته و برای او نام‌گذاری كنيد. برای اينكه زين برای او بگيريد بايد به مزرعه خود برسيد و انواع و اقسام ميوه‌های فصل حاضر را در مزرعه كاشته و به خوبی رشد كرده باشند، در اين موقع Barly پيش شما آمده و اسب را با خود مي‌برد. بعد از چند روز اسب را با زين به شما تحويل مي‌دهد و مي‌توانيد در روز هفدهم بهار در مسابقه اسب‌دوانی شركت كرده و مدال را بدست بياوريد و از شهردار شهر توت فرنگی قدرتی بگيريد. شما مي‌توانيد در جشن تشكر از خدايان شركت كرده و به دختران در اين روز هديه بدهيد و يا در فستيوال Harvest Cooking شركت كرده و يك غذا به همراه خود ببريد و در ديگ بزرگ در بالای نردبان بيندازيد تا يك شيرينی بسيار مطلوب ميل كنيد. در بالای ديگ بزرگ بدون آنكه زمان بگذرد مي‌توانيد ماهيگيری كنيد و انواع مختلفی از ماهي‌ها صيد كنيد. به تدریج كه گاو و گوسفندها بزرگ شدند مي‌توانيد از آهنگری قيچی خريده و پشم گوسفندان را بچينيد. به گاوداری رفته و داروی حاملگی را برای گاو و گوسفندان خريده و روی آن‌ها استفاده كرده تا بعد از بيست و يك روز بچه‌دار شوند. با جمع كردن پول و چوب كافی به سراغ نجار رفته و در باره بزرگ كردن مرغداری و خانه و گاوداری با او صحبت كنيد. در روزهای شنبه مي‌توانيد به برنامه جالب T.V Shopping از تلويزيون نگاه كرده و وسايلی كه دريافت مي‌كنيد را با رفتن به رستوران و تلفن زدن  و صحبت در اين مورد آن را بخريد به تدریج وسايل آشپزخانه خود را كامل كنيد. بعد از اتمام وسايل آشپزخانه مي‌توانيد از برنامه تلويزيون يك توت فرنگی قدرتی كسب كنيد. اگر تعداد گاو و گوسفندانتان زياد شد، از گاوداری زنگوله (Bell) خريداری كنيد تا بتوانيد آن‌ها را به خوبی كنترل كنيد. حالا كه تعداد محصولاتتان زياد شده است، بهتر است پنج محصول خود را جمع‌آوری كرده و به پشت آبشار برويد و آن‌ها را يك به يك داخل آبشار بيندازيد تا هر دفعه الهه زندگی بيرون آمده و از شما شكر كند و در آخر به شما يك توت فرنگی قدرتی بدهد. حالا كار ديگری كه بايد انجام دهيد، نزديك بيست محصول ديگر جمع‌آوری كرده و داخل آبشار بيندازيد تا چوب سحر آميز را دريافت كنيد. اما قبل از آن در باره زن خود با الهه زندگی صحبت كنيد و جواب مثبت بدهيد تا زنی كه دوست داريد پيش شما بيايد. به حمام رفته و بيرون بياييد تا دوباره زن خود را ملاقات كنيد و چوب سحرآميز را بدست آوريد و آن را به Gotz بدهيد تا او دوست شما شود. در يكی از روزهای بهار در ساعت 10/3 بعد از ظهر به كلبه هفت كوتوله برويد و با يكی از آن‌ها صحبت كنيد و به هر كدام هديه‌ای بدهيد تا در جشن چای سحرآميز شركت كرده و كيسه چای سحرآميز را بدست بياوريد. اگر در مسابقه شنا برنده شويد يك توت فرنگی قدرتی ديگر بدست می‌آوريد. به دختران دهكده نيز هديه بدهيد. حالا بهتر است ماهيگيری كنيد و ماهي‌های زيادی بدست آوريد. غذای ماهی خريده و ماهي‌ها را داخل حوضچه ماهی خود بيندازيد و هر روز به آن‌ها غذا بدهيد تا آن‌ها بزرگ شوند و توليد مثل كنند. تعداد آن‌ها را به پنجاه برسانيد تا در يكی از روزها Greg ماهيگير پيش شما آمده و به شما يك قلاب ماهيگيری جديد بدهد. در اين موقع بهتر است بيش از دويست نوع ماهی بفروش برسانيد و سعی كنيد با چوب ماهيگيری جديد از درياچه ماهيگيری كنيد تا يك كاغذ پرينت شده فرشتگان را بدست آوريد. از اسكله نيز ماهيگيری كنيد تا كاغذ ديگر پرينت شده فرشتگان را بدست آوريد. در روز اول بهار بهتر است به اسكله رفته و در مسابقه شنا برنده شويد تا توت فرنگی قدرتی ديگر را بدست آوريد. روز مسابقه جنگ مرغ‌ها، بهترين مرغ خود را به ميدان مسابقه برده و بازی را شروع كنيد. در مسابقه، موقعی كه مرغ حريف جيغ مي‌زند، سريعاً دكمه ضربدر را زده تا مرغ شما نيز جيغ زده و او را فراری دهد. سه مرتبه اين كار را تكرار كنيد تا مرغ شما نشان طلايی بگيرد. حالا در روزهای سه شنبه به برنامه آشپزی نگاه كرده و با اجرای آن‌ها درجه آشپزی خود را بالا ببريد. اگر قلب دختر مورد نظر خود را قرمز و خانه خود را برای بار دوم بزرگ كرده و پر آبی رنگ را در اختيار داريد، عجله كنيد و با پر آبی رنگ به پيش دختر مورد نظر رفته و از او خواستگاری كنيد. او جواب مثبت به شما مي‌دهد و بعد از يك هفته به كليسا مي‌رويد و با او ازدواج مي‌كنيد. حالا در خانه خود هستيد و بايد به سوال او پاسخ دهيد. نوشته دوم ( Honey) را انتخاب كنيد تا او خوشحال شود. حالا بهتر است به پيش Won رفته و يكی از گل‌های تابستان را خريده و در مزرعه‌تان بكاريد. هر روز به آن آب بدهيد تا آن خوب رشد كند. در يكی از روزها زنبوری به طرف درخت كنار حوضچه مي‌رود و كندوی عسل مي‌گذارد. از اين به بعد هر روز عسل داريد. بهتر است يكی از عسل‌ها را در روز بعد پيش Louis كه در باره زنبورها تحقيق مي‌كند و در كلبه نجار اقامت دارد ببريد و به او بدهيد. سعی كنيد هر روز به او عسل بدهيد تا درجه فروش عسل‌ها از 50 به 60 برسد. حالا كار شما بسيار زياد شده است و به تنهايی از عهده آن‌ها بر نمی‌آييد. بهتر است پيش كوتوله‌ها رفته و با هر كدام پنج مرتبه صحبت كنيد و از آن‌ها برای كار در مزرعه كمك بگيريد. بايد به آن‌ها هر روز آرد و شكر بدهيد تا قلب آن‌ها زياد شود. در فصل بهار اگر خيار كاشته بوديد، چند تا از آن‌ها را نگه‌داری و با خود به سمت درياچه در طرف كوهستان ببريد و به جلوی درختانی كه كنار هم مانند دو برادر قرار گرفته‌اند رفته و آن‌ها را به داخل درياچه بيندازيد. اما قبل از انجام این کار به كوتوله قرمز رنگ Chef روغن بدهيد و با او صحبت كنيد. در اين موقع Kappa ( الهه عشق ) ظاهر شده و يك توت فرنگی قدرتی ويژه به شما مي‌دهد. حالا روز هفدهم تابستان فرا رسيده است و بايد پيش Ann دختر رستوران‌دار رفته و به او هديه تولد بدهيد تا او را دوست خود كنيد. سعی كنيد در فصل بهار چند سنگ كوچك داشته باشيد، چون از آن‌ها برای درست كردن غذا مي‌توانيد استفاده كنيد. اگر قلب تمام دختران دهكده را قرمز كرده باشيد آن‌ها برای شما هدايايی می‌آورند. برای مثال Elli اگر به سمت بيمارستان برويد، با شما صحبت كرده و شما بايد نوشته دوم Fun را انتخاب كنيد. سپس داخل بيمارستان شده و با او صحبت كنيد و نوشته دوم را انتخاب كنيد تا يك چسب زخم بگيريد. آن را به سمت خانه مادر بزرگ Ellen ببريد و به Stu بدهيد و وقتی خواهر او Elli آمد، نوشته Because I mo.k را انتخاب كنيد. همچنين Mary پيش شما می‌آيد و به شما يك كتاب مي‌دهد. آن را با دقت بخوانيد و سپس پيش او ببريد و كتاب را به او بدهيد، به سؤالات او پاسخ داده و نوشته دوم را انتخاب كنيد، همچنين Elli پيش شما آمده و به شما سه روز در ساعت 1 بعد از ظهر غذا مي‌دهد. همچنين Karen برای شما يك گل بسيار زيبا Flower Moon Drop می‌آورد و مي‌توانيد آن را بكاريد. حالا به فصل پاييز مي‌رسيم و بايد محصولات فصل تابستان را چيده باشيد. در اين فصل بهترين غذاها را مي‌توانيد درست كنيد. در اين فصل مي‌توانيد انگور وحشی، قارچ جنگلی و قارچ عادی را جمع‌آوری  و گل‌های بسيار زيبا را بدست آوريد. در اين فصل مسابقه فستيوال موسيقی به اجرا در می‌آيد و با ساز Orchald بهترين موسيقی را اجرا مي‌كنيد. سعی كنيد در اين فصل پشم گوسفندان را از ابتدای فصل نچينيد. قلب گوسفندان را به ده برسانيد. مي‌توانيد غذاهای جالب را درست كنيد. بهتر است سه نوع غذای معروف Grilled Fish- Sushi- Sashimi را درست كرده و با خود در كوله‌پشتی همراه داشته باشيد و با قلاب ماهيگيری اوليه از رودخانه ماهيگيری كنيد تا يك كاغذ پرينت شده فرشتگان بدست آوريد. حالا سعی كنيد با استفاده از قلاب ماهيگيری جديد از اقيانوس ماهيگيری كنيد تا برگ كاغذ پرينت شده فرشتگان را بدست آوريد. سعی كنيد با قلاب ماهيگيری اوليه ماهيگيری كنيد تا برگ كاغذ ديگر را بدست آوريد. در مسابقه گوسفندان نيز برنده شويد تا گوسفند شما پشم طلايی به ارمغان بياورد. سعی كنيد در اين فصل غذاهای بيشتری را درست كنيد. در اين فصل بهتر است كه چغندر Sweet Potato در مزرعه‌تان بكاريد چون فروش خوبی دارد و با داشتن سنگ كوچك غذای جديدی را درست كنيد. حالا بهتر است چوب‌های هيزم خود را ذخيره كرده و با مقدار كافی پول پيش Gotz نجار برويد و درباره ساخت گلخانه صحبت كنيد. با داشتن گلخانه بايد آن را برای زمستان آماده كنيد. سعی كنيد درجه غذايتان را به حد بالايی برسانيد، چون بزودی به دردتان مي‌خورد. حالا به فصل زمستان رسيده‌ايد و زمين كاملاً سفيد پوش شده است. به سمت درياچه در طرف كوهستان برويد. آب‌های اين درياچه يخ زده و مي‌توانيد روی آن راه برويد. در آنجا يك غار زمستانی خواهيد ديد، به داخل رفته و طبقات آن را جستجو كنيد تا يك توت فرنگی قدرتی ديگر كسب كنيد. پايين‌تر برويد تا به درياچه غار زمستانی رسيده و با قلاب ماهيگيری كنيد تا برگ كاغذ پرينت شده ديگری از فرشتگان را بدست آوريد. حالا به بيرون از غار آمده و به پشت غار رفته و دكمه ضربدر را بزنيد تا يك توت فرنگی قدرتی ديگر بدست آوريد. در غار زمستانی اشياء و سنگ‌های معدنی عجيب و بسيار زيبا نظير سنگ الماس سبز و سنگ نقره‌ای خاردار را بدست آوريد. با داشتن سنگ الماس سبز و 2000 سكه پول برای سه دفعه پيش آهنگری برويد تا بتوانيد دستگاه‌هايی نظير دستگاه سس درست كنی- پنير درست كنی- كاموا درست كنی را بگيريد. همچنين با در دست داشتن سنگ نقره‌ای خاردار و مقدار كافی پول و دادن آن‌ها به آهنگری، اشياء قيمتی مانند گردنبند- دستبند و گوشواره را بگيريد.  اگر تمام كاغذهای پرينت شده قبلی فرشتگان را بدست آورده‌ايد سعی كنيد از درياچه با قلاب ماهيگيری جديد Tools Fishing Pole ماهيگيری كنيد تا آخرين قطعه كاغذ پرينت شده فرشتگان را بدست آوريد. حالا بايد به معدن زمستانی برويد و از طبقه سوم به بعد زمين را شخم بزنيد تا يك نامه بدست آوريد. در يكی از روزها به ميدان شهر برويد، Cliff را خواهيد ديد كه به روی زمين می‌افتد، به او كمك كنيد، به شما نامه‌ای مي‌دهد، آن را به رستوران برده تا Ann از دست شما خوشحال شده و قلب او زودتر قرمز شود. بعد از چند روز نامه را به خود او برگردانيد. سعی كنيد هميشه به Cliff خوبی كنيد.

برای داشتن بهترين پايان‌ها، نكته‌هايی در بازی است كه بايد به ترتيب به آن‌ها عمل كنيد:

در ابتدای بازی به مرغداری برويد و در ساعت 12 بعد از ظهر Rick و Popuri را خواهيد ديد كه با يكديگر دعوا مي‌كنند. Popuri قهر كرده و به منطقه حمام مي‌رود، شما نيز به آنجا رفته و با او صحبت كنيد. نوشته دوم را انتخاب كنيد تا او خوشحال شود. در ساعت 1 بعد از ظهر به سوپر ماركت برويد و شاهد نسيه خريدن Doctor و Duke باشيد. با Duke صحبت كرده و نوشته دوم را انتخاب كنيد تا Karen از اين بابت از شما تشكر كند. در روز بعدی در ساعت 8 صبح به گاوداری رفته و اسب را از Barley بگيريد و سپس در بعد از ظهر اين روز به ميدان شهر برويد تا شاهد صحبت‌های Mary و Gray باشيد، كه در مورد خودشان صحبت مي‌كنند. وقتی كه به تدریج قلب دختران زياد مي‌شود شاهد صحنه‌هايی از Karen- Elli- Popuri- Elli- Ann- Mary- Elli ( به ترتیب خاص خود ) خواهيد بود. سپس در حين بازی شاهد ماجرای دوستی Rick و Karen در پشت كليسا در كنار كلبه هفت كوتوله سحرآميز خواهيد بود و از اين به بعد شاهد دعوای ساكنين شهر در كنار خانه نجار كه از يك چيز عجيب كه يك ميمون مي‌باشد مي‌ترسند خواهيد بود.

اشياء و موارد مخفی بازی كه شما را در بهتر كامل كردن بازی ياری مي‌دهد:

درجه هر فصل از هر سه سال را به حد X99 برسانيد.

تا پايان سه سال درجه تخم مرغ‌ها- تخم مرغ آب پز توسط حمام- سس مايونز- كدوی تنبل هندی- علف‌های گل شكل سبز و آبی و قرمز- انگور وحشی- قارچ عادی- قارچ جنگلی- تمامی گل‌های فصلی به غير از گلی كه Karen به شما مي‌دهد را به درجه X99 برسانيد.

تمامی توت فرنگی قدرتی را گرفته باشيد.

تمام كاغذهای پرينت شده فرشتگان را گرفته باشيد.

نامه آشپزی و نامه عادی را گرفته باشيد.

نامه Cliff را همراه داشته باشيد.

نامه جشن تولد Ann را داشته باشيد.

تمامی قلب كوتوله‌ها را قرمز كرده باشيد.

تمامی الهه‌های بازی Dinix- Kappa- Parforme- Goddess را بيدار كرده باشيد.

سنگ‌های معدن آبشار و معدن زمستانی را به درجه X99 رسانده باشيد.

تمامی غذاها را با صد نوع غذا با درجه X99 كامل كنيد.

به تمامی ساكنين دهكده در روز تولدشان هديه داده باشيد.

كيسه چای سحرآميز را بدست آورده باشيد.

كتاب‌های Mary را كه سه عدد هستند خوانده باشيد.

غذاهای Elli را كه سه روز برای شما می‌آورد خورده باشيد.

تمام وسايل خانه كامل شده باشد.

تمام وسايل و آيتم‌ها به درجه 999 رسيده باشد.

از هر نوع محصول عادی و مخفی تا حد 999 داشته باشيد.

بچه شما كاملاً بزرگ شده باشد.

هيچ خطايی مرتكب نشده و مريض نيز نشده باشيد.

به همه ساكنين شهر Mineral Town خوبی كرده باشيد.

بطری حاوی نامه را گرفته و از Kai عطر را دريافت كرده باشيد.

به سؤالات Mary پاسخ داده باشيد.

در جواب Karen در سمت منطقه حمام جواب Love Life داشته باشيد.

در جواب Elli سمت بيمارستان، جواب Fun داشته باشيد.

شكلات‌هايی كه زنتان به شما مي‌دهد به درجه X99 برسانيد.

هيچ غذای سوخته‌ای درست نكرده باشيد.

در همه فستيوال‌ها شركت كرده و برنده شده باشيد.

تمام حيوانات شما دارای درجه نشان طلايی باشند.

سگ شما بچه‌دار شده باشد.

تمام حيوانات شما دارای ده عدد قلب باشند.

درجه خانه و مزرعه‌تان كاملاً 100% شده باشد.

آيتم‌های غذا مانند آرد، روغن، زردچوبه، نان، كوفته برنجی را تاX99 برسانيد.

تعداد ماهي‌ها را برای فروش 999 كنيد.

درجه پخت و پز را به 100% رسانده تا سبيل مصنوعی دريافت كنيد.

كيسه چای Relation Tea را X99 كنيد.

گل Moon Drop را به درجه X99 برسانيد.

تمامی شصت و چهار سنگ كوچك را همراه داشته باشيد.

درجه كاموا و پنير و سس مايونز درست كنی به درجه X99 رسيده باشد.

سه سال متوالی در مسابقه اسب دوانی برنده شده باشيد.

سه سال متوالی در مسابقه سگ دوانی- گاو بازی- گوسفندها- جنگ مرغ‌ها برنده شده باشيد.

تمامی صحنه‌های دموی بازی را تا پايان سال سوم ديده باشيد.

قلب تمام دختران تا پايان سال سوم قرمز شده باشد.

قلب پسر شما ده عدد بوده و بزرگ شده باشد.

سه هديه بچه خود را داده باشيد.

با گرفتن توت فرنگی از Kappa، فلوت سحرآميز را از كوتوله‌ها گرفته باشيد.

چوب سحرآميز را از Gotz گرفته باشيد.

درجه چوب را كه برای مزرعه مي‌كاريد X99 كرده باشيد.

درجه هيزم را كه در ابتدای بازی تكه تكه مي‌كنيد به X99 رسانده باشيد.

هیچ‌گاه بچه خود را ناراحت نكرده باشيد.

شما با انجام اين كارها مي‌توانيد كارتريج PocketStation را نيرومند ساخته و قدرت ويژه آن را بدست آوريد(این مورد نیز جزو احتمالات بازی است).

برای بدست آوردن اشياء مخفی در بازی بايد نكاتی را رعايت كنيد:

الف)- برای آوردن فرشته زندگی Goddess بايد كارهای زير را انجام داده باشيد:

1- هيچ خطايی مرتكب نشده باشيد.      2- آن روز هوا خراب نباشد.      3- آن روز مقدس نباشد.   4- پنج محصول مختلف به داخل رودخانه پشت آبشار بيندازيد تا در انتها توت فرنگی قدرتی را كسب كنيد.

ب)- برای آوردن فرشته عشق Kappa بايد كارهای زير را انجام دهيد:

1- با كوتوله قرمز Chef صحبت كرده و به او روغن داده باشيد تا او در باره الهه عشق صحبت كند.    2- سه عدد خيار همراه داشته باشيد و به طرف درياچه در نزديك دو درخت كنار هم ببريد.   3- خيارها را در جلوی دو درخت به داخل درياچه پرت كنيد تا توت فرنگی قدرتی بگيريد.

پ)- برای آوردن كاغذ پرينت شده Char بايد كارهای زير را انجام دهيد:

1- سه غذای مخصوص را كه قبلاً ذكر شد درست كرده و همراه داشته باشيد.    2- با اين نوع غذاها در رودخانه شروع به ماهيگيری كنيد تا آن را بدست آوريد.

ت)- برای بدست آوردن كاغذ پرينت شده Angler بايد بيش از دويست ماهی فروخته باشيد. با قلاب Fishing Pole در رودخانه ماهيگيری كنيد تا آن را بدست آوريد.

ث)- برای بدست آوردن محصولات مخفی از قبيل توت فرنگی، اسفناج و كلم پيچ بايد از هر محصول تا صد عدد فروخته و سپس در فصل مورد نظر در سوپر ماركت آن‌ها را بخريد.

ج)- وقتی مادر بزرگ از شما كاموا مي‌خواهد بايد سريعاً كاموای سفيد- كاموای قرمز- كاموای طلايی رنگ را تهيه و به او بدهيد تا او برای شما يك ژاكت درست كند.

چ)- برای برنده شدن در فستيوال اسب‌ها كارهای زير را انجام دهيد:

1- بليط خريداری كنيد. 2- برای بار اول بالاترين نفر را انتخاب كنيد. 3- برای بار اول نفر متوسط را انتخاب كنيد. 4- برای بار اول كمترين نفر را انتخاب كنيد.  5- برای بارهای دوم و سوم نيز تمامی يارها را انتخاب كنيد تا مدال را بدست آورده و توت فرنگی قدرتی را كسب كنيد.

ه)- برای برنده شدن در فستيوال سگ‌ها كارهای زير را انجام دهيد:

1- قلب سگ خود را به ده عدد رسانده باشيد.    2- دو روز قبل از مسابقه سگ را آموزش دهيد.     3- در حين مسابقه كمی بدويد و كمی بايستيد تا برنده شويد.

خ)- برای برنده شدن در فستيوال گوسفندان بايد گوسفند شما مريض نباشد. قلب گوسفند ده عدد شده باشد و پشم گوسفند خيلی بلند باشد تا در مسابقه برنده شويد.

د)- برای برنده شدن در مسابقه غذا پزی، پيتزا Pizza  و Shirashi Sushi را درست كنيد.

ذ)- برای پاك كردن خطاهای خود به كليسا رفته و به داخل درب كنفرانس برويد. با پدر روحانی صحبت كرده و نوشته مربوط به خطای خود را انتخاب كنيد.

ر)- كاغذهای پرينت شده فرشتگان Anglers- Char- Perfume را بدست آوريد سپس از اسكله حدود ساعت 50/7 شب الی 10 شب ماهيگيری كنيد تا يك ماهی بسيار بزرگ و غول پيكر بدست آوريد.

ز)- برای آوردن الهه ويرانی در آخر هر فصل به دختران، مار- ميمون- روباه و سوسك نشان دهيد تا در پايان سه سال و در آغاز سال چهارم بتوانيد Monkey. J Ruinye را ببينيد.

ژ)- در اول بهار صندوق پست را باز كنيد و محتويات نامه‌ها را بخوانيد. در نامه آمده است كه به پليس و شهردار شهر سرزده و به آن‌ها هديه داده و سال نو را تبريك بگوييد.

وقتی كه از اسكله ماهيگيری مي‌كنيد يك بطری حاوی نامه پيدا خواهيد كرد، آن را به Kai بدهيد تا به شما معجون عشق Love Potion را بدهد.

ش)- سعی كنيد بهترين غذاها را درست كرده و به رستوران ببريد و به Dugs كه پدر Ann است بدهيد. اين كار را يك ماه انجام دهيد تا بعد از ازدواج با Ann او برای شما به مدت 15 روز غذای مجانی بياورد.

نكته‌های ديگر در بازی: بهتر است در حين بازی از هركس چيزی را درخواست مي‌كنيد بيشتر از دو بار با او صحبت نكنيد تا بتوانيد هميشه شخص را با خونسردی ببينيد. این کار تا پايان سال سوم برای شما آيتم مخفی الهه نور را به همراه دارد كه آيتم چراغ ( Lightes ) مي‌باشد و در شب مي‌توانيد همه جا را نورانی كنيد. سعی كنيد از وسايل بی‌استفاده مانند قوطي‌های كنسرو و چكمه‌ها و … نگه‌داری كنيد و در پايان سال سوم و در آغاز سال چهارم اگر به شهر رفتيد آن‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند،  بايد درجه آن‌ها را تا X99 برسانيد.

در روز آخر زمستان به خصوص ساعت 12 نيمه شب به كوهستان رفته و با همه صحبت كنيد، همگی منتظر آمدن نوروز و آغاز فصل بهار هستند و عيد را به يكديگر تبريك مي‌گويند. با این کار قلب دختران نيز افزايش می‌يابد. سعی كنيد به هر كس چيزی را كه دوست دارد هديه بدهيد. برای مثال به دكتر علف سبز و قرمز و آبی و به ماری، سنگ‌های معدنی و قارچ‌ها و به شهردار، حيوانات. با این کار ديگران را  دوست خود خواهيد كرد و در مواقع لزوم به شما كمك خواهند كرد. به کوچک‌ترها هم بايد خوبی كنيد. برای مثال وقتی Barley برای سگ شما می‌آيد، آن را به او بدهيد. آن‌ها توليد مثل مي‌كنند. بچه سگ‌ها را به Stu يا May يا Harris Police بدهيد. از آن پس آن‌ها شما را دوست خواهند داشت.

برای گرفتن توت فرنگی قدرتی جادويی سبز رنگ بايد توت فرنگي‌های قدرتی قرمز را به ترتیب زير دريافت كنيد.

از درخت سدر در كوهستان با ضربه زدن به تنه درخت.

از طبقه سوم به بعد در معدن زمستانی.

از ماهيگيری كردن در اسكله.

از چيدن گل‌ها توسط Ann و گرفتن توت فرنگی.

از برنامه تلويزيون.

از گرفتن الهه زندگی در پشت آبشار.

از گرفتن در پشت معدن زمستانی.

از برنده شدن در مسابقه اسب‌دوانی.

از برنده شدن در مسابقه شنا.

از گرفتن توت فرنگی مخفی توسط الهه عشق Kappa.

برای گرفتن توت فرنگی جايزه ويژه بايد كارهای زير را انجام دهيد:

در فصل تابستان وقتی Ann از شما درخواست روزی سه تخم مرغ را مي‌كند،  مدت يك ماه هر روز در ساعت پنج بعد از ظهر سه عدد تخم مرغ ببريد.

در فصل پاييز وقتی Duke از شما در چيدن انگورهای وحشی در خواست كمك مي‌كند، جواب مثبت بدهيد و سپس به پيش Cliff رفته و در مورد كار با او صحبت كرده و كار را به او واگذار كنيد.

در آخر تابستان وقتی كه Kai از شما درخواست ذرت مي‌كند، قيمت مناسب به او بفروشيد تا در پايان سال سوم و آغاز سال چهارم وقتی كه در عيد نوروز به خانه شهردار مي‌رويد توت فرنگی جايزه را دريافت كنيد.

سه سال متوالی در مسابقه شنا شركت كرده و از Kai ببريد.

سه سال متوالی در مسابقه اسب دوانی، سگ دوانی، جنگ مرغ‌ها، غذا پزی برنده شويد.

برای راه‌اندازی وسايل جديدی كه از شهر گرفته‌ايد بايد پيش آهنگری رفته و كارهای زير را انجام دهيد.

برای راه‌اندازی و نصب دستگاه آبپاش بايد 7 عدد سنگ الماس سبز را به همراه 10000 سكه به آهنگر داده و جمله جديدی كه Imaging Work. W.C.M نام دارد را انتخاب كنيد.

برای راه‌اندازی دستگاه كمباين بايد با 15 عدد سنگ الماس سبز به همراه 50000 سكه به پيش آهنگر رفته و نوشته Imaging Work. C.M را انتخاب كنيد تا آن‌ها را بعد از ده روز برای شما راه اندازی كند. وقتی كه اين كار را كرديد بايد در فصل بهار برای كاشتن بذر برنج تمام مزرعه‌تان را شخم بزنيد و بذر را بكاريد. ماشين آبپاش را راه‌اندازی كرده تا هر روز به آن‌ها آب بدهد و آن‌ها در نيمه فصل تابستان رشد كرده و بتوانيد هر بسته 9 تايی آن را به قيمت بالای 8000  بفروشيد. با برنج مي‌توانيد پانزده نوع غذای جديد درست كنيد.

آيتم پانزده نوع غذا در فهرست غذاهای مخفی قرار دارند. هرگاه شما صد نوع غذای اوليه را درست كرديد بايد اين پانزده نوع غذا را نیز درست كنيد تا بتوانيد تمامی سيصد نوع غذای كامل را درست كنيد. بنابراين لازم است كه هر روز سه شنبه به برنامه تلويزيون نگاه كرده و طريقه درست كردن غذا را به خاطر بسپاريد. سه نوع غذای مخصوص برای آوردن فرشته Char وجود دارد كه ابتدا بايد عكس پرينت شده ماهی بزرگ را دريافت كرده باشيد. سه نوع غذا عبارتند از Sushi- Grilled Fish- Sashimi.

سه نوع غذای مخصوص برای ايجاد التهاب و ترس و احضار فرشته ويرانی وجود دارد كه عبارتند از Boiledegg- Scrambleegg- Spa. Boiledegg كه بايد وقتی توت فرنگی قدرتی را از Ann دريافت كرديد به هر كوتوله سحرآميز بدهيد تا بتوانيد قدرت جاودانه Full Stamina را داشته باشيد.

وحيد طهماسبی- تهران

نكته‌هايی در بازی:

با بدست آوردن دانه‌های گل Toy Chick اگر آن را بكاريد و به جوجه‌هايتان بدهيد بزرگ نمي‌شوند.

با بدست آوردن گل Cow Reins و كاشتن آن ( پس از 30 روز رشد مي‌كند) مي‌توانيد با گاوهای 10 قلبتان گاو سواری كنيد ( اين گل را كاشته و به عنوان غذا در داخل Feed Box بيندازيد تا يك هفته بعد از خوردن آن‌ها، May به همراه Barly برای شما زين گاو بياورند). اين گل در تمام فصل‌ها بجز زمستان كاشته مي‌شود.

شما بايد از همه جاهایی که مي‌توان ماهی گرفت، ماهی بگيريد تا بطری حاوی نامه   The Gods In Heaven را بدست آوريد. (البته اكثراً اين بطری در آبشار و حوضچه معدن زمستانی بدست می‌آيد). با بدست آوردن اين بطری مزرعه‌تان را آرايش دهيد و تمامی مزرعه را شخم بزنيد بطوری که جز چمن و محصول چيز ديگری نباشد. وقتی تمام محصول‌ها را در فصل بهار كاشته و مزرعه را آرايش داديد Select را زده و سپس Start را بزنيد و مزرعه را كاملاً نگاه كنيد و سپس دكمه مربع را بزنيد تا تمام الهه‌های ويرانی- ترس- زندگی و الهه محبت در آسمان ظاهر شوند.

برای بدست آوردن مزرعه ديگر، وقتی با شهردار صحبت مي‌كنيد و او در مورد مزرعه‌تان سوال مي‌كند یک بار ديگر با او صحبت كنيد. اگر خيلی شاد بود، در آغاز سال بعد وقتی برای شما نامه‌ای ديگر مي‌نويسد بايد به طرف خانه Gotz رفته و مزرعه جديد را با قيمت 50000 سكه از او بخريد. اين مزرعه در كنار خانه خودش مي‌باشد.

برای بزرگ كردن حوضچه ماهي‌ها بايد سه قلاب ماهيگيری را داشته و 99 ماهی در حوضچه داشته باشيد و در روز تولد Greg ( ماهيگير) كه در روز 29 بهار است به او 9 ماهی متوسط بدهيد تا او در هر دفعه بگويد كه در روز تولدتان يك چيز به خصوصی می‌آورد. در روز تولدتان او آمده و به شما سه انتخاب مي‌دهد. گزينه اول حوضچه ماهی بزرگ و گزينه دوم قلاب ماهيگيری ذغالی  ( كه فقط ماهی مي‌گيرد) و گزينه سوم هيچ چيز مي‌باشد.

آقای امير نوروزی از فولادشهر اصفهان

برای اينكه پس از اتمام بازی تمام آيتم‌ها را داشته باشيد بايد بازی را در طول سه سال با 100% تمام كرده و همچنين آيتم‌های لازم را در حين بازی بدست آورده باشيد. از جمله: وسايل آشپزی، تمام محصولات 999، بزرگ كردن خانه و حوضچه ماهيگيری، داشتن چهار چوب ماهيگيری، اسب، عكس قهرمانی اسب، عكس دسته جمعی اهالی دهكده، آسمان هميشه آبی، ظاهر كردن الهه‌های ويرانی، ترس، عشق و محبت و زندگی و…

در سال دوم مادر بزرگ Ellen در يكی از فصول هر هفته از شما نوعی پشم مي‌خواهد، اگر شما آن‌ها را برای مادر بزرگ Ellen تهيه كنيد در فصل بهار سال سوم الهه لباس در كنار خانه شما ظاهر شده و شما به همراه او به جايی ناشناخته مي‌رويد و دوباره به تپه مادر برمي‌گرديد كه او به شما لباس‌های Work Cloth( لباس كار)- Party Cloth( لباس مهمانی)- Woo Cloth( لباس خواستگاری)- Doit Cloth ( لباس سياه) را مي‌دهد. شما بايد در روزهای تولد افراد وقتی مي‌خواهيد به آن‌ها هديه بدهيد با لباس مهمانی هديه داده و در موقع كار لباس كار و به طور خودكار در زمستان لباس سياه را مي‌پوشيد و در روز تولدتان و همچنين در روز 14 زمستان لباس خواستگاری را بپوشيد. اگر اين كارها را به درستی انجام دهيد مادر بزرگ Ellen برای شما و سگتان كفش پشمی مي‌دوزد كه در خانه آن را مي‌پوشيد.

در سال سوم اگر Karen زنتان باشد روزی او به مريضی سختی مبتلا مي‌شود كه دكتر شما را وادار به رفتن به دهكده‌ای ديگر مي‌كند. شما وقتی به دهكده مي‌رويد مردمانی جديد خواهيد ديد، بايد هرچه زودتر داروی Karen را پيدا كنيد. برای این کار بايد به طرف شمال دهكده به Hospital رفته و برگ را در آنجا به قيمت 1000 سكه بخريد. وقتی برمي‌گرديد اتفاقات زيبايی را مي‌بينيد، از جمله: ديدن   Won كه توسط John پليس دهكده دستگير شده و شما مي‌توانيد به مجتمع سگ‌ها برويد كه تابلوی بزرگی بر سر درب آن با عكسی از صورت يك سگ مي‌باشد. شما مي‌توانيد دو سگ پليسی را كه زنجير نيز مي‌توان به آن‌ها زد از آنجا بخريد. البته اين سگ‌ها بسيار گران و به رنگ‌های سياه و قهوه ای بوده و با خريدنشان 4% به مزرعه‌تان اضافه مي‌شود.

5-(از بهروز جليلی): برای برنده شدن در فستيوال گاو، از ابتدای تابستان شير گاو مورد نظرتان را برای شركت در مسابقه ندوشيد. ( توصيه مي‌شود شير دو تا از گاوهايتان را ندوشيد).

در صورتی كه با اهالی دهكده صميمی شويد مي‌توانيد در خانه‌هايشان گردش كرده و اطاق‌هايشان را بگرديد. در غير اين صورت با تذكر آن‌ها روبرو مي‌شويد.

نکته برای خرید وسایل آشپزخانه:

برای بدست اوردن این وسایل باید خانه شما بزرگ باشد بعد هر روز تلویزیون را نگاه کنید یادتان باشه که وقتی تلویزیون را باز کردید سمت چپ را بزنید تا بعضی وقتها برنامه ای بنام tv shapping اجرا میشود ان روز به هتل یا همان مسافرخانه بروید سمت چپ ان جا یک تلفن سیاهرنگ وجود دارد باید پول زیاد داشته باشید نکته مهم باید راس ساعت ۰۸۰۰ زنگ بزنید ۱۰ج پول تلفنه

موفق باشید.





نويسنده: Mehrdad بازديد: 35508 نظرات:
موضوعات:Harvest Moonکد بازی های ps1 ,
برچسب ها:راهیابی کامل بازی Harvest Moon Back To Natureراهنمای بازی Harvest Moon Back To Natureراهیابی بازی مزرعه دارراهیابی بازی مزره دار بازگشت به طبیعترمز های بازی Harvest Moon Back To Nature برای ps1کد های گیم شارک بازی Harvest Moon Back To Natureاستراتژی بازی Harvest Moon Back To Natureنکات مخفی بازی Harvest Moon Back To Natre ,

نظرات مطلب

اين نظر توسط: احمد در تاريخ: 1399/9/29/6 ساعت: 9:45 ارسال شده است.

چطوری در هاروست مون زنم بچه دار شع
پاسخ: بستگی به rng بازی داره . شما بعد ازدواج هر از گاهی به مطب دکتر سر بزنید تا بالاخره کاتسین رو نشون بده بهتون.

اين نظر توسط: sara در تاريخ: 1395/11/6/3 ساعت: 21:25 ارسال شده است.

بیاید کانل تلگرام همه چیز درباره بازی هست
پاسخ:???

نمایش کلیه نظرات

1 - نظرات اسپم و تبليغاتي ارسال نکنيد. ( در غير اين صورت لينک حذف مي شود )
2 - تنها به نظرات کاربران پاسخ داده مي شود.
3 - به نظرات فينگليش و انگليسي پاسخ داده نمي شود، از زبان فارسي استفاده کنيد.
4 - درخواست هاي خود را در انجمن وبسايت مطرح کنيد.
5 - انتقادات و نظرات خود را از طريق فرم تماس با ما ارسال کنيد.

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ما را در گوگل محبوب کنيد